
Zawitał Material Theme.
Jeśli zarządzacie stroną internetową, to z pewnością kojarzycie narzędzie Google Analytics. Za jego pomocą możemy śledzić praktycznie każdy ruch na naszej witrynie. Jak się okazuje, gigant z Moutain View postanowił nieco unowocześnić mobilną odsłonę usługi. Jest to pierwsza tak poważna zmiana designu od czasów… Androida Lollipop.
Czas najwyższy!
Część użytkowników zaczęła zauważać, że Google Analytics na Androida zmienił się właśnie nie do poznania. Mówimy tu bowiem o przystosowaniu aplikacji do Material Theme – wzornictwa stosowanego przez Google we większej części programów. Wszystko prezentuje się teraz nowocześniej, schludniej i intuicyjniej. Dającą po oczy pomarańcz zastąpiła delikatna biel przewlekana błękitem.

Aktualizacja wprowadza głównie kosmetyczne zmiany. Większość funkcji pozostała na swoich miejscach, więc odbiorcy nie muszą uczyć się od nowa korzystania z Google Analytics. Nie oznacza to jednak, iż zabrakło jakichkolwiek nowości.
Zdecydowano się na ułatwienie procesu przełączenia kont – teraz prezentuje się on identycznie jak w np. Gmailu. Co więcej, ikona wyszukiwania została zastąpiona nowocześniejszym paskiem, co znacznie ułatwia korzystanie z usługi.
Niestety na razie nie ma co liczyć na ciemny motyw. Deweloperzy najwyraźniej stwierdzili, że to jeszcze nie czas na wprowadzenie tej funkcjonalności do Google Analytics. Warto przy tym pamiętać, iż nie wszyscy użytkownicy ujrzą u siebie Material Theme od razu. Stosowna aktualizacja wdrażana jest seriami, więc cały proces nieco zajmie.
Źródło: Android Police / Foto. Google