YouTube kontra TikTok? Platforma wprowadza 15-sek. format wideo

Piotr MalinowskiSkomentuj
YouTube kontra TikTok? Platforma wprowadza 15-sek. format wideo
Treści wideo dostępne na YouTube stają się coraz bardziej profesjonalne. Czołowi twórcy raczej nie pozwalają już sobie na to, by ich materiały były nagrane tanią kamerką oraz nieodpowiednio zmontowane. Trochę dziwi mnie więc test nowej eksperymentalnej funkcji, której wprowadzenie ogłosiło Google. Mowa o możliwości nagrania kilku 15-sekundowych filmów automatycznie łączonych w jeden dłuższy klip.

Jak możemy wyczytać na blogu platformy:

Testujemy nową funkcję, by twórcy mogli łatwo nagrywać wiele klipów bezpośrednio w aplikacji mobilnej YouTube i przesyłać je jako jeden film. Jeśli zostałeś wybrany do eksperymentu, zobaczysz opcję „utwórz wideo” w usłudze na smartfony i tablety. Stuknij lub przytrzymaj przycisk nagrywania, aby nagrać pierwszy film, a następnie stuknij ponownie lub puść przycisk, aby zatrzymać jego nagrywanie. Powtarzaj te kroki, dopóki nie skończysz rejestrować materiału o maksymalnej długości 15 sekund.

Ta funkcja jest oczywistą próbą nakłonienia użytkowników do przesyłania krótszych filmików za pomocą YouTube, a nie TikToka. Google jednak nie zdaje sobie chyba sprawy, że w przypadku aplikacji od ByteDance, to nie tylko długość klipów ma znaczenie. Na popularność TikToka składają się także liczne opcje edycji nagranego materiału i jeden cel platformy.

YouTube z kolei przez lata wyrobił sobie inny charakter i raczej twórcy nagle nie zechcą rezygnować z nagrywania dłuższych filmów na rzecz 15-sekundowych klipów bez większego montażu. Mamy jednak do czynienia wyłącznie z eksperymentem, więc Google tylko sprawdza czy społeczność potrzebuje tego typu funkcjonalności. To się okaże.

Źródło: Google / Foto. pexels.com (Saph Photography)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.