TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Software » Bank Pekao wdrożył obsługę e-dowodu w oddziałach
Poniedziałek, 25 Maj 2020 11:34, Wpisany przez Mateusz Ponikowski
Bank Pekao wdrożył obsługę e-dowodu
Będzie wygodniej?

Polska bankowość staje się coraz nowocześniejsza. Klienci Banku Pekao, którzy udadzą się do oddziału, mogą potwierdzić swoją tożsamość dowodem elektronicznym.

Pekao jako pierwszy bank w Polsce umożliwia obsługę e-dowodu, czyli nowego dowodu osobistego zawierającego specjalną warstwę cyfrową (tzw. chip), który umożliwia szybką i precyzyjną identyfikację. Pierwsze placówki banku zostały już wyposażone w czytniki e-dowodów.

E-dowód, po co?


Dowód elektroniczny jest bezpłatnie wydawany w dowolnym urzędzie miasta lub gminy na terenie całego kraju. W warstwie cyfrowej e-dowodu zapisane są dane widoczne na blankiecie dowodu osobistego, w tym: kolorowe zdjęcie, dane osobowe, termin ważności. Dokument posiada niewidoczny, wbudowany mikroprocesor. To w nim, oprócz danych osobowych, umieszczone zostały również certyfikaty elektroniczne umożliwiające identyfikację, uwierzytelnianie posiadacza e-dowodu oraz podpisywanie dokumentów w systemach komputerowych.

Celem wprowadzenia w ubiegłym roku przez państwo e-dowodu była poprawa bezpieczeństwa oraz umożliwienie obywatelom szerokiego dostępu do usług elektronicznych, w tym do administracji publicznej, świadczeń zdrowotnych, sądów, urzędów skarbowych, czy stanu cywilnego. Dowód elektroniczny może być wykorzystywany także w usługach komercyjnych, dla których wymagany jest zwiększony stopień bezpieczeństwa np. w bankowości. Bank Pekao jako pierwszy w Polsce wyszedł naprzeciw oczekiwaniom swoich klientom, wyposażając oddziały w czytniki e-dowodów.

e-dowód
E-dowód / Foto. Ministerstwo Cyfryzacji

Szybsza obsługa z e-dowodem


Dowód elektroniczny jest też wygodny w obsłudze dla doradcy. Bankier posługując się nim, wykorzystuje specjalny czytnik e-dowodu, który przyspiesza obsługę – przede wszystkim weryfikację tożsamości klienta, a w kolejnym etapie także autoryzację realizowanych przez niego transakcji. Po sczytaniu dowodu doradcy wyświetla się na ekranie duże wyraźne zdjęcie jego posiadacza. Dane z dokumentu, np. PESEL, są automatycznie odczytywane, przez co bankier błyskawicznie odszukuje klienta w systemie i nie musi ich nigdzie przepisywać, np. przy wnioskowaniu o nowy produkt, co również eliminuje ewentualne pomyłki.

Ze względu na to, że dowód elektroniczny po umieszczeniu w czytniku jest automatycznie sprawdzany w bazach zewnętrznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji - zarówno doradca, jak i bankier mają pewność, że dowód jest aktualny i nie został zastrzeżony.

Obecnie Bank Pekao uruchomił obsługę e-dowodu w 31 swoich oddziałach w największych miastach w Polsce i w najbliższym czasie sukcesywnie będzie rozszerzać dostępność tej metody na kolejne placówki. Drzwi oddziałów, w których dostępna jest obsługa dowodu elektronicznego, zostały oznaczone specjalnym logo: „obsługa e-dowodu”.

Źródło: Bank Pekao S.A.