G2A przyznało się do sprzedaży kradzionych kluczy do gier

Maksym SłomskiSkomentuj
G2A przyznało się do sprzedaży kradzionych kluczy do gier
G2A to znana platforma sprzedażowa, na której kupić można gry komputerowe, jak i oprogramowanie. Budzi ona ambiwalentne uczucia zarówno wśród internautów, jak i samych deweloperów gier, którzy G2A wielokrotnie oskarżali o dystrybucję kluczy zakupionych poprzez kradzione karty kredytowe lub z innych nielegalnych źródeł. Przedstawiciele G2A obiecali jakiś czas temu, że jeśli twórcy niezależni dowiodą swoich strat finansowych wynikających z tytułu chargebacków, firma zwróci im 10-krotność tej kwoty. Po niemal roku od tej deklaracji pierwszy deweloper wywalczył swoje pieniądze.

Firma G2A przyznała rację czeskiemu deweloperowi o nazwie Wube Software w kwestii kluczy do gry Factorio. W ramach przeprowadzonego śledztwa ustalono, że 198 spośród 321 skradzionych kluczy do gry sprzedano na platformie G2A w okresie pomiędzy marcem i czerwcem 2016 roku. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, G2A pokryło straty kwotą w wysokości 39 600 dolarów (ok. 162 000 złotych).

„Przyznajemy, że w początkowych latach naszej działalności nie zdawaliśmy sobie sprawy, że niewielka liczba osób nadużywa oferowanego przez nas rynku sprzedażowego” – powiedział przedstawiciel G2A. „Słowa krytyki zmotywowały nas do działania i na przestrzeni ostatnich lat podjęliśmy wiele działań mających na celu rozwiązywanie problemów związanych z oszustwami na naszej platformie. Obecnie korzystamy z jednej z najbardziej zaawansowanych technik zapobiegających występowaniu takich sytuacji”.

Źródło: Polygon

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.