Facebook wciąż ma w planach wprowadzenie reklam do WhatsAppa

Maksym SłomskiSkomentuj
Facebook wciąż ma w planach wprowadzenie reklam do WhatsAppa
{reklama-artykul}
W 2018 roku Facebook po raz pierwszy wyraził chęć wprowadzenia reklam do WhatsAppa, którego zakupił kilka lat wcześniej. Na szczęście, mimo że już mieliśmy okazję zobaczyć, jak reklamy w aplikacji by wyglądały, póki co firmie nie udało się ich zaimplementować. W styczniu tego roku rozwiązano zespół, który miał za zadanie opracowanie efektywnych sposobów na zintegrowanie reklam z aplikacją, a wprowadzone przez ten zespół zmiany w jej kodzie źródłowym zostały usunięte. To powiedziawszy, już wtedy wiedziano, że Facebook nie zamierza swoich reklamowych planów względem WhatsAppa porzucać, co właśnie dodatkowo potwierdzono.

Jak donosi serwis The Information, Facebook powróci do procesu wdrażania reklam do WhatsAppa, gdy tylko uda mu się ujednolicić komunikatory, których jest właścicielem. Mowa nie tylko o WhatsAppie i Messengerze, ale również o Instagramie, który pozwala i na dzielenie się zdjęciami oraz filmami ze światem, i prowadzenie rozmów na czatach.

Co jednak ciekawe, w styczniu tego roku Facebook tymczasowo odłożył plany wprowadzenia do WhatsAppa reklam częściowo dlatego, że Mark Zuckerberg obawiał się rozgniewania użytkowników aplikacji – użytkowników, którzy cenią sobie nacisk WhatsAppa na prywatność i którzy nie chcieliby, by ich konta były połączone z Facebookiem. Cóż, wygląda na to, że prędzej czy później Facebook ich rozgniewa.

whatsapp-reklamy
Prototyp reklam, które miały pojawić się we WhatsAppie w 2020 roku. | Źródło: Softpedia

Dzięki raportowi The Information poznaliśmy też nowe szczegóły na temat tego, jak Facebook miałby wyświetlać we WhatsAppie reklamy ukierunkowane. Podobno firma robiłaby to na podstawie pasujących do siebie numerów telefonów przypisanych do aplikacji Facebooka i WhatsAppa. Ten plan jest jednak kontrowersyjny nawet dla pewnych pracowników przedsiębiorstwa. Część kierownictwa wyraziła obawy o to, że opisane rozwiązanie skłoniłoby wielu użytkowników WhatsAppa do usunięcia swoich kont na Facebooku.

Dobra wiadomość jest taka, że może minąć bardzo dużo czasu, zanim ostatecznie ujrzymy reklamy we WhatsAppie. Jak wspomnieliśmy, najpierw Facebook chciałby ujednolicić swoje komunikatory, a na realizację tego celu potrzebne są lata.

Pamiętajcie, że WhatsAppa możecie pobrać za pośrednictwem naszej bazy z oprogramowaniem.

Źródło: The Information

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.