Ludzie kupują coraz mniej smartfonów, ale wydają coraz więcej pieniędzy na aplikacje

Piotr MalinowskiSkomentuj
Ludzie kupują coraz mniej smartfonów, ale wydają coraz więcej pieniędzy na aplikacje
 Znaczna część branż odczuwa kryzys związany z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Premiery filmowe są przekładane, a targi gier odwoływane. Nie da się jednak ukryć, że obecna globalna sytuacja nie prezentuje się najgorzej dla osób tworzących aplikacje. Współczynnik sprzedaży smartfonów jest najniższy w historii, lecz na zakup usług na te sprzęty decyduje się coraz więcej użytkowników.

Jak możemy wyczytać z raportu App Annie – w pierwszym kwartale 2020 roku konsumenci wydali rekordowe 23,4 miliarda dolarów na różnego typu aplikacje. Co jednak ciekawsze, czas spędzany „wewnątrz” mobilnych usług wydłużył się w stosunku do 2019 roku aż o 20 procent. Na taki stan rzeczy wpływ ma oczywiście pandemia koronawirusa SARS-CoV-2.

Okej, ale te 23,4 miliarda dolarów niewiele nam mówi. Wynik należy rozbić na dwie platformy. Jak się okazuje, 15 miliardów dolarów użytkownicy pozostawili w App Store, a 8,3 miliarda dolarów w Sklepie Play. Pieniądze wydawane były najczęściej na gry – 35 procent wydatków w przypadku iOS oraz 15 procent, jeśli chodzi o Sklep Play.

Najwięcej „dolarów” przekazują Apple mieszkańcy Chin oraz Stanów Zjednoczonych. Natomiast Google najpokaźniejsze sumy otrzymuje od Japończyków i osób z Korei Południowej. Czy te fakty są zaskakujące? Skądże! Rosnąca popularność cyfrowych przyjemności jest obecnie w pełni zrozumiała.

Źródło: Gizmochina

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.