Mapy Google powiedzą Ci, na którym filmie byłeś w kinie. W razie gdybyś zapomniał

Piotr MalinowskiSkomentuj
Mapy Google powiedzą Ci, na którym filmie byłeś w kinie. W razie gdybyś zapomniał
{reklama-artykul} Nie tak dawno informowaliśmy Was o ciekawym raporcie Google wykorzystującym historię lokalizacji użytkowników. Tak się składa, że została ona wzbogacona o dosyć interesujący i kontrowersyjny element. Jeśli więc udostępniacie gigantowi miejsce swojego pobytu, to funkcja z pewnością Was zaciekawi – choć pewnie na razie z niej nie skorzystacie.

Warto jednak wytłumaczyć nieco zasadę działania tzw. osi czasu. Zgoda na zapisywanie lokalizacji skutkuje tworzeniem specjalnych wykresów. Pozwalają one na przypomnienie sobie, gdzie byliśmy danego dnia, tygodnia oraz miesiąca, a także ile przeszliśmy/przejechaliśmy kilometrów. O ile ta sekcja Map Google stanowi nie lada kontrowersję, to część użytkowników chętnie z niej korzysta – w tym ja.

Do tej pory z historii wyczytać mogliśmy jedynie coś w rodzaju – „odwiedziłeś kino”. Od lutego konsumenci zaczęli jednak zauważać, że przy znaczniku lokalizacji pojawia się ikona kalendarza z tytułem filmu, na którego seans się udaliśmy. Informacje o tym pochodzą rzecz jasna z harmonogramów udostępnianych publicznie przez placówki. Dopiero teraz nowość wdrażana jest u większego grona odbiorców.

mapy google kino 1Źródło: Android Police

Funkcjonalność może okazać się przydatna chociażby w przypadku osób niemających zwyczaju zapisywania obejrzanych filmów. Wtedy wejście do historii lokalizacji rozwiąże wszystkie problemy. Google zapewnia, iż informacja jest widoczna tylko dla nas – oczywiście są to jedynie słowa, w które nie każdy musi wierzyć.

Z nowości zapewne nie skorzysta obecnie nikt. Podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 zamknięte są wszystkie obiekty kulturowe – w tym kina.

Źródło: Android Police

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.