Wygląda na to, że najnowsza aktualizacja iOS uczyniła nowsze sprzęty z iOS i macOS niekompatybilnymi do nawiązania połączeń z urządzeniami z iOS 9.3.5 i 9.3.6. Na tę chwilę rozwiązania problemu nie ma, a konsumenci skarżą się na niedogodności m.in. na forum pomocy technicznej Apple, serwisie Reddit i Twitterze.
„Od czasu aktualizacji mojego iPhone’a 11 Pro i iPada Air 2 do iOS 13.4 nie mogę nawiązać połączenia FaceTime ze starym iPadem z systemem iOS 9, którego używają moi dziadkowie” – mówi Ali Kahn na Twitterze.
@AppleSupport Since updating my iPhone 11 Pro and iPad Air 2 to 13.4 I can no longer FaceTime an old iPad running iOS 9, one that my elderly grandparents are using during this difficult time.Just says “connecting”, thx for that Apple.This really needs a fix ASAP. #CoronaLockdown
— Ali Kahn (@aKahnR) March 27, 2020
„Po uaktualnieniu iPada Pro 2018 do iPadOS 13.4 utknąłem na ekranie „Łączenie”, gdy dzwonię do rodziców użytkujących iPada 3 z systemem iOS 9.3.5″, mówi inny internauta na forum pomocy technicznej Apple.
Dodać należy, że sprzęty pracujące pod kontrolą starszych iOS 13.3.1 i macOS 10.15.3 mogą bez problemu nawiązywać połączenie przez FaceTime z elektroniką działającą z iOS 9. Z iOS 9.3.5 lub 9.3.6 korzystają:
- iPad 2
- iPad (3. gen)
- iPhone 4S
- iPad mini (1. gen)
- iPod touch (5. gen)
Przedstawiciele Apple zapewniają, że otrzymali wiadomości o błędach i postarają się rozwiązać problem tak szybko, jak to tylko możliwe. Niestety, downgrade oprogramowania (powrót do poprzedniej wersji) nie jest od jakiegoś czasu możliwy, więc użytkownicy są w kropce.
Nie wiadomo czy całe zamieszanie jest wynikiem buga, czy też celowego działania Apple. Gigant z Cupertino znany jest z różnych sztuczek, wymuszających na konsumentach zakup nowszej elektroniki. Każdy chyba pamięta zamieszanie związane z celowym ograniczaniem wydajności smartfonów, które zakończyło się dla Apple w niektórych krajach karami.
Źródło: Cultofmac