Facebook wzbogaci się o przycisk reakcji „COVID-19”. Po co?

Piotr MalinowskiSkomentuj
Facebook wzbogaci się o przycisk reakcji „COVID-19”. Po co?
Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 to temat coraz częściej poruszany przez platformy społecznościowe. Facebook informuje o chorobie COVID-19 niemalże na każdym kroku – na portalu powstało nawet specjalne centrum informacyjne. To jednak jeszcze nie koniec.

Jeśli przypatrywaliście się ostatnio zmianom zachodzącym na Facebooku, to zapewne zauważyliście grafikę stetoskopu, którego przewód ułożony jest w kształt serca. Ten symbol został wykorzystany przez społecznościowego giganta jako logo „informacji o COVID-19”. Wszystko wskazuje na to, że ikonę zobaczymy już niedługo w nowym miejscu.

Jak poinformowała popularna badaczka – Jane Manchun Wong – Facebook pracuje nad umieszczeniem przycisku reakcji „COVID-19”. Zapewne wśród wielu osób zabrzmiało teraz pytanie – „po co?”. Też bym chciał znać odpowiedź. Być może firma chce w ten sposób podnieść świadomość społeczną? Zachęcić ludzi do reagowania tą „emotikoną” na posty dotyczące pandemii? Trudno stwierdzić.

Mam jednak pewną teorię. Przycisk zastąpi dotychczasową ikonę serca. A jak wiadomo – reagowanie „grafiką miłości” na wpisy o koronawirusie nie jest raczej pożądane. Krok Facebooka prawdopodobnie ma na celu zmianę wydźwięku reakcji na „wykazywanie wsparcia i podziwu dla lekarzy”. To jednak tylko moje przypuszczenia.

Nie wiadomo, kiedy Facebook wdroży nową ikonę – wiadomo jednak, że na pewno się pojawi.

Źródło: Twitter

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.