Messenger wykorzysta Twoją lokalizację, by pokazać znajomym, co aktualnie robisz

Piotr MalinowskiSkomentuj
Messenger wykorzysta Twoją lokalizację, by pokazać znajomym, co aktualnie robisz
Wszystko wskazuje na to, że Messenger już niedługo wzbogaci się o interesującą nowość, a mianowicie możliwość ustawienia automatycznego statusu. Odkrycia dokonała badaczka Jane Manchun Wong, która – tradycyjnie – podzieliła się swoim znaleziskiem na Twitterze. Na czym będzie polegać funkcja?

Jak możecie zobaczyć na poniższych zrzutach ekranu, Facebook testuję funkcję „Auto Status”. W celu skorzystania z niej będziemy musieli wyrazić zgodę na wykorzystanie przez aplikację lokalizacji, akcelerometru oraz… poziomu naładowania baterii w telefonie. Messenger na podstawie tych danych dobierać będzie pasujący status. Na jakiej zasadzie?

Oczywiście nie ma mowy o pokazywaniu znajomym naszej dokładnej lokalizacji. Zamiast tego, nasze profilowe zmieniać się będzie na konkretną grafikę – w zależności od miejsca, w którym aktualnie przebywamy. Jeśli więc znajdujemy się w kinie, to nasze profilowe zastąpione zostanie ikoną klapsa filmowego. Podobnie ma się sprawa z pobytem na siłowni czy w danym państwie bądź mieście.

Na szczęście status nie będzie wyświetlany wszystkim naszym znajomym. To od nas zależy czy dana osoba ujrzy, co robimy w danym momencie. Funkcja być może wydaje się kontrowersyjna, zbędna i wręcz mogąca ograniczyć kontakty międzyludzkie, ale z pewnością przypadnie do gustu części użytkowników. Kto wie, być może nowość stanie się elementem niezwykle popularnym na Messengerze?

Facebook potwierdził, że pracuje obecnie nad wprowadzeniem „Auto Statusu”, lecz nie wiadomo, kiedy aktualizacja ujrzy światło dzienne. Społecznościowy gigant może się z niej w każdej chwili wycofać.

Źródło: Twitter

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.