Apple zmienia swoją surową politykę związaną z powiadomieniami push wysyłanymi przez aplikacje tworzone przez deweloperów. Do tej pory programy nie mogły przekazywać tego rodzaju powiadomień, jeśli ich zawartością były reklamy. Producent oskarżany coraz częściej o hipokryzję i wysyłanie użytkownikom iPhone’ów takich reklam z poziomu własnych apek ugiął się właśnie pod presją.
Według najnowszych wytycznych dotyczących aplikacji w App Store, firma pozwala od teraz deweloperom na wysyłanie powiadomień push z reklamami. W interesie użytkowników smartfonów będzie zadbanie o to, aby w odpowiednim momencie kliknęli w odpowiedni komunikat. Reklamy push wysyłane będą tylko wtedy, gdy korzystający z danej aplikacji wyraźnie jej na to pozwoli. Osoby klikające na oślep „dalej” przy instalowaniu nowych narzędzi będą więc dla deweloperów prawdziwą żyłą złota.
Oczywiście po zaakceptowaniu powiadomień push z treściami reklamowymi w obrębie danej aplikacji będzie je można później wyłączyć. Nie wydaje mi się jednak, aby poradzili sobie z tym absolutnie wszystkie osoby korzystające ze smartfonów apple.
Jeśli uważacie, że jest to jedyne miejsce, w którym na iOS serwowane są reklamy, to jesteście w błędzie. Apple znalazło się w ogniu krytyki ze strony wielu osób, w tym inżyniera oprogramowania Tumblr, który wprost powiedział, że system iOS w ostatnim czasie stał się adware.
Źródło: Apple