Projekt SETI@Home kończy swoją działalność po 21 latach

Maksym SłomskiSkomentuj
Projekt SETI@Home kończy swoją działalność po 21 latach

Część z Was zapewne pamięta jeszcze modne niegdyś projekty internetowe SETI@Home i Folding@Home. Przypominam, że w ich ramach, za pomocą specjalnych aplikacji, można udostępniać moc obliczeniową swojego komputera, by pomóc osiągać naukowcom określone cele. Po 21 latach działalność swoją kończy projekt SETI@Home, dzięki któremu mieliśmy znaleźć obce życie w kosmosie.

SETI (Search for Extraterrestial Inteligence) to projekt naukowy, którego celem jest nawiązanie kontaktu z pozaziemskimi cywilizacjami dzięki poszukiwaniu sztucznie wytworzonych sygnałów radiowych i świetlnych pochodzących z kosmosu. Wspierający tę aktywność Uniwersytet Berkeley obwieścił właśnie, że zawiesi działalność swojego pomniejszego projektu SETI@Home już 31 marca bieżącego roku.



SETI@Home działalność rozpoczął 17 maja 1999 roku dzięki platformie komputerowej BOINC. Każda osoba pragnąca wesprzeć ambitny projekt mogła uruchomić na swoim komputerze osobistym odpowiednią aplikację i oddelegować część mocy obliczeniowej PCta, celem stworzenia superkomputera wraz z ludźmi całego świata, który przetwarzał dane wprowadzane do specjalnie zaprojektowanej sieci.

W swoim oświadczeniu liderzy projektu podają, że powodem zamrożenia go jest to, że „znajdują się w punkcie malejących zysków”. Przetworzono już tak wiele informacji, że nadszedł czas, aby je przejrzeć i poszukać jakichkolwiek wniosków. „Musimy skoncentrować się na zakończeniu analizy wyników, które już mamy. Później opublikujemy na ten temat artykuł w którymś z czasopism naukowych”, informują dalej.

Projekt Folding@Home prowadzony przez Uniwersytet Berkeley w dalszym ciągu działa. Platforma ta zajmuje się obliczeniami rozproszonymi do badań nad chorobami, projektowania leków i innych analiz medycznych, w tym także takim, które pomagać mają w walce z COVID-19. Alternatywnie, możecie pomóc opracować skuteczne leki przeciwko chińskiemu koronawirusowi SARS-CoV-2… grając w grę Foldit.

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.