Firma ogłosiła, że ze sklepu Play usunięto ponad 600 feralny pozycji, które były destrukcyjne dla użytkownika. Polityka giganta nie zezwala na wyświetlanie reklam, które pojawiają się gdy aplikacja działa w tle lub nie jest w użyciu. Niedopuszczalne są również praktyki nakłaniające użytkowników do przypadkowego klikania w banery.
Google opracowało „rozwiązanie oparte na uczeniu maszynowym”, aby lepiej wykrywać reklamy poza kontekstem w aplikacjach, co doprowadziło do masowej akcji wymierzonej w szkodliwych programistów.
Większość aplikacji, które łamały zasady, zostały stworzone przez programistów z Chin, Indii i Singapuru, a większość z nich była skierowana do anglojęzycznych użytkowników. Cheetah Mobile, spółka giełdowa z siedzibą w Chinach, przygotowała ponad 40 swoich aplikacji, które naruszały zasady.
Google szykuje też rekompensaty dla reklamodawców. Jeżeli doszło do nieuczciwych kliknięć w reklamy, firmy mogą liczyć na zwrot pieniędzy.
Źródło: The Verge