Gdy konsument kupuje jakąkolwiek usługę czu produkt, ten oczekuje, że ów usługa będzie wolna od wszelkiego rodzaju reklam. Niestety, rzeczywistość jest brutalna. Niejedno przedsiębiorstwo posuwa się bowiem do wyświetlania reklam w produktach, za które trzeba słono zapłacić. Przykładem takiego przedsiębiorstwa jest Microsoft, które niejednokrotnie serwowało reklamy użytkownikom Windows 10 – w tym ostatnio, namawiając ich do skorzystania z nowego Edge’a Chromium.
Wyświetlanie reklam w płatnych usługach z reguły jest niemile widziane i krytykowane. Teraz w związku z tym procederem pod ostrzałem krytyki znalazło się Apple. Steve Streza, inżynier oprogramowania pracujący dla Tumblr, stwierdził, że stworzony przez firmę system iOS najzwyczajniej w świecie stał się adware. Cóż, chyba trzeba przyznać mu rację.
Jak zauważa Streza, na przestrzeni lat Apple opracowało i udostępniło wiele płatnych usług, w tym te bazujące na subskrypcji. Przykłady to program AppleCare, Apple Music, Apple Arcade czy Apple Card. Nietety, przedsiębiorstwo próbuje zwiększyć liczbę użytkowników tych usług, wyświetlając ich reklamy w urządzeniach z iOS tych osób, które jeszcze z nich nie korzystają. Streza podkreśla, że blokowanie tych reklam w systemie operacyjnym nie jest możliwe.
Źródło: Steve Streza
Źródło: Steve Streza
„Mnóstwo, mnóstwo reklam, na urządzeniach za które płacisz. iOS 13 zawiera ogromną liczbę reklam stworzonych przez dział marketingu Apple, od momentu konfiguracji i przez cały okres użytkowania. Niektóre można odrzucić lub ukryć, ale większość na to nie pozwala. Celowo wbudowano je w podstawowe aplikacje, takie jak AppStore czy Music. Istnieje termin przypisywany oprogramowaniu posiadającym wiele reklam, których nie da się usunąć: adware, którym niestety stał się iOS.”, pisze Streza.
Źródło: Steve Streza
Źródło: Steve Streza
Źródło: Steve Streza
Cóż, to nieco ironiczne, że niektórzy użytkownicy iOS próbują usilnie twierdzić, że banery wyświetlane w ich urządzeniach przez Apple to wcale nie reklamy, a jednocześnie należą do osób, które wyśmiewają posiadaczy smartfonów Xioami, zawierających reklamy w oprogramowaniu. Tymczasem, w iOS niewątpliwie wyświetlane są właśnie reklamy, co doskonale pokazują przykłady, którymi Steve Streza podzielił się na swoim blogu.
Źródło: Softpedia, Stevestreza