LastPass nie działa – trwa wielka awaria, dostęp do haseł niemożliwy

Maksym SłomskiSkomentuj
LastPass nie działa – trwa wielka awaria, dostęp do haseł niemożliwy
Tydzień zaczął się fatalnie dla użytkowników popularnego menadżera haseł LastPass. Firma zmaga się z kolosalnymi problemami technicznymi, przez które wiele osób nie jest w stanie zalogować się na swoje konta, a co za tym idzie uzyskać dostępu do haseł, których nie zapisała nigdzie indziej. Nie działa także autouzupełnianie kluczy. Niektórzy donoszą, że LastPass działa niestabilnie od kilku dni.

Zanim napiszecie „u mnie działa”, spieszę z informacją, że problem wydaje się dotyczyć wyłącznie osób, które założyły swoje konta w 2014 roku lub jeszcze wcześniej. Większość poszkodowanych zgłaszających awarie w serwisie DownDetector oraz Reddit napotyka na komunikat o błędzie o treści: „An error has occurred while contacting the LastPass server. Please try again later.” Kłopoty mają zarówno użytkownicy indywidualni, jak i klienci biznesowi.


Żeby dopełnić czary goryczy, wsparcie techniczne firmy LastPass milczy lub odmawia udzielania odpowiedzi na pytania o to co jest przyczyną usterki technicznej. Sytuacja trwa od trzech dni, kiedy to pojawiły się pierwsze doniesienia o niedziałającej usłudze. Firma nie zaktualizowała nawet swojej specjalnej strony, na której informuje o awariach. Użytkownicy menadżera haseł są oburzeni, że usługodawca twierdzi tam, że „wszystko działa jak należy”. To nie koniec groteski.


Przedstawiciele firmy LastPass na Twitterze starają się przekonać, że żadna awaria… nie występuje, pomimo że cała masa osób zgłasza problemy z serwerem weryfikacyjnym. I jak tu powierzać swoje hasła takiej firmie?


Administratorzy serwisu DownDetector jako jedyni wydają się mieć kontakt z firmą LastPass, która ignoruje wszystkie inne zapytania. Stamtąd właśnie płynie informacja, że błąd ma miejsce na poziomie oprogramowania, a nie serwerów.

Na szczegóły musimy czekać, ale widząc postawę firmy LastPass nie spodziewamy się, że te kiedykolwiek zostaną ujawnione. W przyszłości chyba warto się zastanowić nad korzystaniem z innego menadżera haseł.

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.