WhatsApp jednak bez reklam! Facebook zrezygnował z ich wprowadzenia

Maksym SłomskiSkomentuj
WhatsApp jednak bez reklam! Facebook zrezygnował z ich wprowadzenia
{reklama-artykul}
WhatsApp to komunikator, który na całym świecie cieszy się bardzo dużą popularnością – i nic dziwnego! W końcu, jest on lekki i działa dobrze nawet na najtańszych smartfonach, posiada wiele ciekawych funkcji i intuicyjny interfejs, pozwala na przesyłanie zdjęć w wysokiej rozdzielczości, a na dodatek jest całkowicie wolny od reklam. Choć wcześniej przedstawiciele Facebooka oficjalnie potwierdzili, że jeszcze w tym roku aplikacja reklamy otrzyma, teraz wygląda na to, iż firma wycofała się z tej decyzji.

O rezygnacji Facebooka z wprowadzenia reklam w WhatsAppie donosi Wall Street Journal. Firma podobno rozwiązała zespół, który miał za zadanie opracowanie efektywnych sposobów na zintegrowanie reklam z aplikacją. Poza tym, zmiany wprowadzone przez ten zespół w kodzie źródłowym aplikacji zostały usunięte.

whatsapp reklamy
Prototyp reklam, które miały pojawić się we WhatsAppie w 2020 roku. | Źródło: Softpedia

Przypomnijmy, iż po raz pierwszy Facebook wyraził chęć umieszczenia we WhatsAppie reklam już w 2018 roku. Specjalnie zaprojektowane formaty reklamowe miały trafić do sekcji „Status” i miały być głównym środkiem monetyzacji aplikacji. Jak twierdzi Wall Street Journal, między innymi ta kwestia sprawiła, iż założyciele WhatsAppa postanowili odejść z firmy. Ci byli bowiem zdecydowanie przeciwni wprowadzenia do aplikacji reklam.

Wall Street Journal zaznacza, iż Facebook nie porzuca planów względem treści reklamowych we WhatsAppie całkowicie. Ostatecznie firma chce te treści zaimplementować, ale póki co WhatsApp pozostanie od nich wolny. Rzecz jasna nie wiadomo, ile czasu ten stan potrwa, ale skoro zespół, który miał odpowiadać za pojawienie się w aplikacji reklam został rozwiązany, być może mowa o wielu miesiącach.

Teraz Facebook zamierza skupić się nad opracowywaniem dla WhatsAppa funkcji przeznaczonych dla użytkowników biznesowych. Oby to zadanie odwróciło uwagę firmy od kwestii reklam w aplikacji na jak najdłużej.

Źródło: WSJ

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.