Usługi i gry mobilne są przyszłością. Potwierdza to najnowszy raport

Piotr MalinowskiSkomentuj
Usługi i gry mobilne są przyszłością. Potwierdza to najnowszy raport
{reklama-artykul}
Coraz więcej czasu spędzamy wpatrzeni w ekran smartfona, aniżeli komputera. Taki wniosek nasuwa się po analizie raportu opracowanego przez firmę Sensor Tower. Jak się okazuje – w 2019 roku pobrano o ponad 9 procent więcej aplikacji w porównaniu do 2018. Skok jest znaczący.

Ze sklepu AppStore pobrano 30,6 miliarda usług, a ze Sklepu Play – 84,3 miliardy. Daje to łączną sumę 114,9 miliarda – wow! Nawet jeśli tutaj mamy do czynienia ze swojego rodzaju zaskoczeniem, to raczej trudno o nie w przypadku rankingu najchętniej instalowanych programów w czwartym kwartale 2019 roku. Zasadniczo mało się zmieniło.

Na pierwszym miejscu niezmiennie WhatsApp (około 265 milionów pobrań), a tuż za nim – TikTok (225 milionów pobrań). Dalej znajduje się niemalże nierozłączne trio, czyli Facebook (170 milionów pobrań), Messenger oraz Instagram. Nieco dalej uplasował się Snapchat z 60 milionami instalacji.

sensor tower 11Źródło: Sensor Tower

Rynek gier mobilnych został z kolei zmonopolizowany przez głośnie Call of Duty: Mobile, na które skusiło się 180 milionów użytkowników. Co ciekawe, niemalże tyle samo osób zainstalowało produkcję na iOS oraz Android. Na drugim miejscu Sand Balls (95 milionów pobrań), a podium zamyka Brain Out (70 milionów pobrań).

sensor tower 22Źródło: Sensor Tower

Trzeba przyznać, że mobilne usługi to branża coraz szybciej zyskująca na popularności. Sytuacja zapewne nie ulegnie zmianie w 2020 roku – pytanie w tym przypadku brzmi „o ile procent wzrośnie zainteresowanie?”.

Źródło: Sensor Tower

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.