Coraz więcej czasu spędzamy wpatrzeni w ekran smartfona, aniżeli komputera. Taki wniosek nasuwa się po analizie raportu opracowanego przez firmę Sensor Tower. Jak się okazuje – w 2019 roku pobrano o ponad 9 procent więcej aplikacji w porównaniu do 2018. Skok jest znaczący.
Ze sklepu AppStore pobrano 30,6 miliarda usług, a ze Sklepu Play – 84,3 miliardy. Daje to łączną sumę 114,9 miliarda – wow! Nawet jeśli tutaj mamy do czynienia ze swojego rodzaju zaskoczeniem, to raczej trudno o nie w przypadku rankingu najchętniej instalowanych programów w czwartym kwartale 2019 roku. Zasadniczo mało się zmieniło.
Na pierwszym miejscu niezmiennie WhatsApp (około 265 milionów pobrań), a tuż za nim – TikTok (225 milionów pobrań). Dalej znajduje się niemalże nierozłączne trio, czyli Facebook (170 milionów pobrań), Messenger oraz Instagram. Nieco dalej uplasował się Snapchat z 60 milionami instalacji.
Źródło: Sensor Tower
Rynek gier mobilnych został z kolei zmonopolizowany przez głośnie Call of Duty: Mobile, na które skusiło się 180 milionów użytkowników. Co ciekawe, niemalże tyle samo osób zainstalowało produkcję na iOS oraz Android. Na drugim miejscu Sand Balls (95 milionów pobrań), a podium zamyka Brain Out (70 milionów pobrań).
Źródło: Sensor Tower
Trzeba przyznać, że mobilne usługi to branża coraz szybciej zyskująca na popularności. Sytuacja zapewne nie ulegnie zmianie w 2020 roku – pytanie w tym przypadku brzmi „o ile procent wzrośnie zainteresowanie?”.
Źródło: Sensor Tower