Spotify w minionym roku postawiło na podcasty. Ten rodzaj treści coraz dynamiczniej rośnie w siłę, co próbują wykorzystać twórcy najpopularniejszej platformy streamingowej. Firma ogłosiła właśnie autorska technologię reklam, która ma zachęcić influencerów do publikowania podcastów na tytułowej usłudze.
Spotify Podcast Ads – bo tak nazywa się opracowany format spotów – opierać się będzie na udostępnianiu reklamodawcom szczegółowych i anonimowych informacji o użytkownikach. Mowa tu o faktycznych wyświetleniach reklam, częstotliwości uruchamiania danego podcastu, zasięgu treści oraz wieku, płci i typu urządzenia, z którego korzysta użytkownik.
Źródło: Spotify
Oczywiście nie myślcie sobie, że Spotify pozwoli wszystkim twórcom na skorzystanie z ich technologii. Tego zaszczytu dostąpią osoby, które zdecydują się na nagrywanie podcastów wyłącznie dla platformy. Influencer zostanie wtedy podpięty do Spotify Podcast Ads i podczas odcinka będzie mógł coś zareklamować. Do tego wszystkiego dochodzi więc interaktywność i budowanie relacji pomiędzy twórcą a słuchaczami.
Pierwszym reklamodawcom została marka Puma, która otrzymuje powyżej wspomniane informacje o użytkownikach (oczywiście anonimowe) zaraz po publikacji podcastu. Spotify Podcast Ads wyróżniać mają „nowe pomiary targetu danego podcastu, co jest ogromną zmianą dla całej branży”. Platforma chce zdobyć przewagę nad innymi usługami cały czas niepewnie podchodzącymi do świeżego formatu treści.
Źródło: TechCrunch