Wielu z Was na co dzień korzysta z różnych pakietów biurowych. Z pewnością prym wiodą Microsoft Office i LibreOffice, ale założę się, że są wśród czytelników Instalek znajdą się także miłośnicy Dokumentów Google. To właśnie Wam chciałem pokazać sztuczkę, której istnienia nie musicie być świadomi. Tej formuły nie oferuje żaden inny pakiet biurowy!
Tłumaczenia w Dokumentach Google
Rzeczoną funkcją jest możliwość hurtowego tłumaczenia słów z języków obcych w Arkuszach Google, czyli odpowiedniku Excela od Microsoftu. Trudno w to uwierzyć? A jednak. Google w swoim edytorze arkuszy biurowych pozwala wykorzystać formułę o nazwie GOOGLETRANSLATE, by tłumaczyć słowa z łącznie kilkunastu różnych języków. Jej działanie zobaczycie na poniższym GIFie.
Jak tłumaczyć wyrazy w Dokumentach Google?
Przejdźcie na stronę Dokumentów Google, a następnie wybierzcie arkusz kalkulacyjny. W jednej kolumnie wpiszcie słówka w języku obcym, a w drugiej przygotujcie sobie kolumnę na słówka przetłumaczone. Formuła do tłumaczeń to:
=GOOGLETRANSLATE(<nazwa komórki ze słowem>; „<język z którego tłumaczymy>”; „<język na który tłumaczymy>”)
Dla przykładu:
=GOOGLETRANSLATE(C5; „en”; „es”) – pozwala tłumaczyć słowa z języka angielskiego na hiszpański.
Aż dziw bierze jak prostym i błyskawicznym zadaniem jest przetłumaczenie nawet tysięcy różnych słówek. Uczycie się języków? Pokochacie tę możliwość. Spróbujcie sami!