Blender to otwartoźródłowy, multiplatformowy program do obróbki grafiki cieszący się bardzo dużym uznaniem w środowisku twórców. Lipcowa aktualizacja Blendera do wersji 2.8 była niemałym wydarzeniem. Po blisko czterech miesiącach udostępniono Blendera 2.81, który nie zwiastuje może rewolucji, ale wprowadza garść poprawek i przydatnych zmian. Postanowiłem przybliżyć Wam te najważniejsze.
Jedną z dwóch najważniejszych implementacji jest wsparcie dla możliwości kart graficznych NVIDIA RTX i ich silnika renderowania o nazwie OptiX, który wykorzystuje rdzenie CUDA. Konfiguracje wyposażone w karty z rdzeniami RT będą renderowały jeszcze sprawniej. Nie mniej istotną zmianą jest nowość w postaci obsługi multiplatformowego algorytmu Intel Open Image Denoise, który pomaga odszumiać scenę dzięki możliwościom oferowanym przez sztuczną inteligencję.
Użytkownicy ucieszą się także na wieść o nowych narzędziach do rzeźbienia, voxel remesh i quad remesh. Zmienił się układ narzędzi i menu, któremu nadano w końcu nieco więcej logiki. Dodano kolejne shadery, dopracowano narzędzia animacji oraz poprawiono działanie silnika Eevee.
Pełną listę zmian znajdziecie w tym miejscu.
Program Blender pobierzecie z naszej bazy plików na wszystkie najpopularniejsze systemy operacyjne.
Źródło: Blender