Alternatywa dla 3D Studio Max? Nowy Blender 2.81 – zobaczcie wszystkie zmiany

Maksym SłomskiSkomentuj
Alternatywa dla 3D Studio Max? Nowy Blender 2.81 – zobaczcie wszystkie zmiany
{reklama-artykul}
Blender to otwartoźródłowy, multiplatformowy program do obróbki grafiki cieszący się bardzo dużym uznaniem w środowisku twórców. Lipcowa aktualizacja Blendera do wersji 2.8 była niemałym wydarzeniem. Po blisko czterech miesiącach udostępniono Blendera 2.81, który nie zwiastuje może rewolucji, ale wprowadza garść poprawek i przydatnych zmian. Postanowiłem przybliżyć Wam te najważniejsze.

Jedną z dwóch najważniejszych implementacji jest wsparcie dla możliwości kart graficznych NVIDIA RTX i ich silnika renderowania o nazwie OptiX, który wykorzystuje rdzenie CUDA. Konfiguracje wyposażone w karty z rdzeniami RT będą renderowały jeszcze sprawniej. Nie mniej istotną zmianą jest nowość w postaci obsługi multiplatformowego algorytmu Intel Open Image Denoise, który pomaga odszumiać scenę dzięki możliwościom oferowanym przez sztuczną inteligencję.

blender 2.81 denoise

Użytkownicy ucieszą się także na wieść o nowych narzędziach do rzeźbienia, voxel remesh i quad remesh. Zmienił się układ narzędzi i menu, któremu nadano w końcu nieco więcej logiki. Dodano kolejne shadery, dopracowano narzędzia animacji oraz poprawiono działanie silnika Eevee.

Pełną listę zmian znajdziecie w tym miejscu.

Program Blender pobierzecie z naszej bazy plików na wszystkie najpopularniejsze systemy operacyjne.

Źródło: Blender

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.