Kto lubi reklamy – ręka w górę. Tak myślałem. To teraz pytanie za sto punktów – kto lubi reklamy zasłaniające połowę ekranu? Nie musicie nic mówić, chyba znam odpowiedź. Aplikacja YouTube na telewizory wzbogaciła się właśnie o nowy format spotów, o którym po raz pierwszy usłyszeliśmy na początku bieżącego roku.
Jak poinformował YouTube, testy ogromnych paneli reklamowych zakończyły się sukcesem na wybranych rynkach. Oznacza to, że rozpoczął się proces wdrażania nowego formatu na globalną skalę. Okej, ale warto przypomnieć jak wyglądać mają tytułowe spoty. Wystarczy spojrzeć na poniższy zrzut ekranu.
Źródło: 9to5google
Po uruchomieniu aplikacji YouTube na telewizory oczom użytkowników ukaże się teraz wielki na pół ekranu panel reklamowy (na szczęście wyciszony). Prawdziwa magia zaczyna dziać się jednak w momencie, kiedy nie zjedzie się pilotem niżej albo do innej zakładki. Wtedy reklama przejdzie w tryb pełnoekranowy (tym razem z dźwiękiem).
Taka zmiana może poważnie ingerować w sposób użytkowania YouTube na telewizory. Zaraz po włączeniu programu będzie trzeba albo spot ominąć albo wyciszyć dźwięk. Nie zawsze przecież używa się aplikacji sekundę po jej uruchomieniu.
Osobiście nowego formatu reklam jeszcze u siebie nie zauważyłem – ten ma się pojawić u wszystkich w przeciągu kilku dni lub tygodni.
Źródło: 9to5google