O dynamicznych wiadomościach e-mail po raz pierwszy usłyszeliśmy od Google w marcu bieżącego roku. Pierwsze publiczne testy funkcjonalności odbyły się podczas tegorocznego okresu wakacyjnego i wszystko wskazuje na to, że już niedługo nowość zadebiutuje u każdego z nas. Czas więc przedstawić szczegóły nadchodzących zmian.
Dynamiczne maile wykorzystywać mają standard kodowania Accelerated Mobile Pages (AMP), który w ogromnym skrócie ułatwi firmom interakcję na linii nadawca-odbiorca. Rozwiązanie to wkracza do mobilnego Gmaila na iOS oraz Android niecały rok po oficjalnej zapowiedzi koncernu.
Pozwólcie, że wyjaśnię zasadę działania funkcji na przykładzie. W sklepie internetowym X dodajecie do koszyka kilka przedmiotów i wychodzicie z witryny. Właściciele portali mają w zwyczaju zachęcać do „dokończenia zamówienia” drogą mailową. Często w takich wiadomościach znajduje się jednak wyłącznie informacja tekstowa i odnośnik do sklepu. Umówmy się – nie rzadko takie przypomnienia ignorujemy.
Źródło: Android Police
Dynamiczne wiadomości pozwolą na wchodzenie w interakcje bez opuszczania Gmaila. Sprzedawca może więc zawrzeć zdjęcia pozostawionych w koszyku ubrań oraz pozwolić na ich zakup z poziomu klienta pocztowego. W ten sposób podejrzymy także status przesyłki, jeśli zdecydujemy się na transakcję. Trzeba przyznać, że tego typu rozwiązanie może nie raz okazać się naprawdę przydatne.
Aktualizacja zawierająca wyżej opisaną funkcjonalność powinna trafić do wszystkich użytkowników na przestrzeni kilku najbliższych tygodni.
Źródło: Android Police