TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Software » Adblockery przestaną działać w Chrome już w lutym? To realny scenariusz
Piątek, 15 Listopad 2019 13:03, Wpisany przez Maksym Słomski
Chrome bez adblockerow
Przygotujcie się na zmiany.

Z końcem maja informowałem Was o tym, że Google chce ograniczyć możliwość blokowania reklam w przeglądarce internetowej Chrome, z której korzysta obecnie ok. 72% internautów. W mediach społecznościowych wiele osób powątpiewało w to, że treści zawarte w oficjalnym dokumencie Manifest V3 zostaną wprowadzone w życie. A więc zostaną, na co dowodem jest Chrome 80 Canary, w którym zmiany zostały już wprowadzone.

Manifest V3 to koniec obecnych adblokerów


Przypominam, że Google postuluje zmiany w webRequest API wykorzystywanym przez czołowe programy blokujące reklamy, w tym popularny uBlock Origin. Dotychczasowe API webRequest pozwala blokować reklamy przed ich załadowaniem w taki sposób, aby nie obciążały one dodatkowo komputera, ani nie zużywały ewentualnego pakietu internetowego. Firma z Mountain View uważa, że API jest nadużywane i uniemożliwi blokowanie treści z jego wykorzystaniem. Twórcy rozszerzenia uBlock zapowiedzieli już, że po wprowadzeniu w życie nowych reguł gry porzucą rozwój swojej wtyczki blokującej reklamy.

Zmiany są nieuniknione i Chrome w wersji Alpha już je wykorzystuje


Chrome 80 w wersji Canary ma pozwolić deweloperom przeprowadzić niezbędne testy na nowym API declarativeNetRequest, które zastępiło webRequest. Na czym polega różnica? Otóż twórcy rozszerzeń blokujących reklamy będą musieli zmienić działanie blokerów w taki sposób, aby te usuwały treści dopiero po wczytaniu strony i pobraniu ich do pamięciu komputera. Jak zapewne się domyślacie zupełnie niweluje to kilka mocnych argumentów za korzystaniem z adblokerów.



PS Google twierdzi, że zmiana przyniesie wzrost wydajności rozszerzeń. Być może tak będzie, ale z pewnością spowolni ładowanie się stron.

Możecie pożegnać się z uBlock Origin i NoScript albo... z Chrome


Chrome 80 w wersji stabilnej wydany zostanie w lutym przyszłego roku. Wraz z jego premierą nastąpi koniec API webRequest. Przedstawiciele przeglądarek Brave, Vivaldi i Opera zapowiedzieli, że nie będą wdrażać zaproponowanego przez Google nowego systemu rozszerzeń, który zostanie dodany do kodu Chromium. To chyba dobry moment, aby rozważyć przesiadkę na inną przeglądarkę. Którą? Oj, do wyboru, do koloru.


Źrodło: Google