Facebook od dłuższego czasu stara się wprowadzać na swoje platformy funkcjonalności mające na celu pomoc organizacjom charytatywnym. Najnowsza aktualizacja portali Facebook oraz Instagram jest tego najlepszym dowodem. Serwisy wzbogaciły się o trzy interesujące udogodnienia.
Najwidoczniejszą i chyba najbardziej znaczącą zmianą jest dodanie specjalnego oraz stałego przycisku darowizn na Instagramie. Ten będzie mógł zostać dodany przez organizacje non-profit na swoich profilach – obecny będzie zaraz obok miejsca, gdzie widoczny jest numer telefonu. Do tej pory użytkownicy mogli wyłącznie wstawiać tymczasowe Story zawierające naklejkę z informacją o zbiórce.
Taka naklejka została teraz dodana na Facebooka. Organizacje prowadzące zbiórki mogą teraz udostępnić na Story post zawierający specjalną notkę o prowadzonej właśnie akcji. Jest to dodatkowy kanał, przez który można informować użytkowników o charytatywnym przedsięwzięciu.
Źródło: The Verge
Co więcej, Facebook wprowadza także szerzej możliwość prowadzenia transmisji charytatywnych. Streamerzy będą mogli wybrać cel zbiórki i poprosić widzów o przekazanie pieniędzy bezpośrednio z poziomu transmisji. Gdy ktoś wpłaci darowiznę, na ekranie pojawi się specjalne powiadomienie mające na celu wyróżnienie danego użytkownika.
Czy te funkcje zrewolucjonizują sposób działania systemu zbiórek na Facebooku? Zdecydowanie nie, ale z pewnością pomogą organizacjom, by ich akcje dotarły do szerszego grona odbiorców.
Źródło: The Verge