Interfejs mobilnej aplikacji Facebooka został ponownie przebudowany. Wygląda… dziwacznie

Piotr MalinowskiSkomentuj
Interfejs mobilnej aplikacji Facebooka został ponownie przebudowany. Wygląda… dziwacznie
{reklama-artykul}
Pamiętam, że w którymś z wpisów wspomniałem o próbie powolnego odchodzenia Facebooka od niebieskiej barwy. Platforma faktycznie na przestrzeni ostatniego roku przeszła znaczącą metamorfozę stając się nowoczesna i… biała. Wszystko wskazuje na to, iż Mark Zuckerberg jednak zmienił zdanie. Szykujcie się na powrót do kolorów.

Członkowie redakcji Android Police zauważyli u siebie przeprojektowany interfejs mobilnej aplikacji Facebooka. Nie mówimy tu o drobnych zmianach, ale odwróceniu dotychczasowego wyglądu wręcz do góry nogami. Zresztą… zobaczcie sami.

Wszystkie pozycje z menu zostały wyraźnie oddzielone i powiększone. Tło zmieniło ponadto barwę z białej na różnokolorowy gradient. Warto też zwrócić uwagę na nowy pasek nawigacyjny u dołu ekranu. Ten zawiera pośrodku ikonę Facebooka oraz możliwość przejścia do strony głównej aplikacji oraz sekcji powiadomień.

facebook design 1Źródło: Android Police 

Górna część interfejsu również uległa zmianie. Zakładkę „Profil” zastąpiła ikona zdjęcia profilowego oraz nasze dane. Zabieg ten jest o tyle zaskakujący, że dotyczy wyłącznie zakładki Menu. Inne elementy programu nie przeszły jakiejkolwiek metamorfozy. Oczywiście może to świadczyć, że mamy do czynienia z wczesnymi testami projektu interfejsu.

Pomysł Facebooka już teraz zbiera skrajne opinie. Pod źródłowym artykułem możemy znaleźć liczne komentarze wyśmiewające nową wizję aplikacji mobilnej, a także wpisy pełne zainteresowania i bezkrytycznego podejścia do zabiegów Marka Zuckerberga. Wszystko na razie odbywa się jedynie w sferze spekulacji – nie wiadomo bowiem czy (i kiedy) przeprojektowany interfejs zostanie wdrożony publicznie.

Źródło: Android Police

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.