YouTube z przebudowaną stroną główną. Od teraz znajdziecie na niej mniej filmów

Piotr MalinowskiSkomentuj
YouTube z przebudowaną stroną główną. Od teraz znajdziecie na niej mniej filmów
{reklama-artykul}
Google nieustannie podejmuje próby uatrakcyjnienia serwisu YouTube – właśnie jesteśmy świadkami przeprowadzania jednej z nich. Koncern rozpoczął bowiem proces wdrażania odświeżonego ekranu głównego platformy. Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że zmiana ogranicza widoczność wyświetlanych treści. Nic bardziej mylnego.

Celem wprowadzenia nowego widoku jest „pomoc w znalezieniu kolejnego świetnego wideo do obejrzenia”. W jaki sposób? Wystarczy, że spojrzycie na poniższą grafikę – przeprojektowany ekran główny zawiera powiększone miniaturki oraz tytuły materiałów. Liczba rekomendowanych filmów wyświetlanych na jednym pasku zmniejszona została z kolei z pięciu do czterech (zmiana obejmuje serwis YouTube w wersji na przeglądarkę, iOS oraz Android).

nowa strona yt 1Źródło: TechSpot

Taki zabieg ma sprawić, że użytkownicy nie przegapią wartego uwagi klipu. Pomijając wszystkie te kwestie – nowy ekran główny wygląda po prostu schludniej i przejrzyściej! To jednak nie jedyna zmiana wprowadzona przez Google.

Desktopowa wersja platformy wzbogacona została także o możliwość dodania klipu do kolejki oglądania prosto z poziomu miniaturki danego materiału. Wystarczy kliknąć w ikonę trzykropka po prawej stronie klipu i wybrać opcję „Dodaj do kolejki”. Do tej pory trzeba było wejść w dany film, co skutkowało rzecz jasna zatrzymaniem właśnie oglądanego.

nowa strona yt 2Źródlo: TechSpot

Wyżej widoczne rozwijane menu zawiera od teraz także opcję „Nie rekomenduj tego kanału”. Funkcja umożliwi błyskawiczne ograniczenie widoczności danego twórcy na naszym koncie YouTube. Trzeba przyznać, że opcja ta może okazać się bardzo przydatna.

Powyżej opisane funkcjonalności zostały już wdrożone po stronie serwera, więc kwestią tygodni jest ich obecność u każdego użytkownika.

Źródło: TechSpot

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.