Google Chrome z algorytmem, który pomoże osobom niewidomym

Piotr MalinowskiSkomentuj
Google Chrome z algorytmem, który pomoże osobom niewidomym

Google na poważnie wzięło się za obchodzenie Światowego Dnia Wzroku. Dopiero co informowaliśmy Was o innowacji wprowadzonej do Map Google, a już sieć obiegła wieść o interesującej aktualizacji przeglądarki Google Chrome. O co chodzi?

Okazuje się, że do programu wprowadzone zostały tzw. automatyczne opisy obrazów bazujące na algorytmie uczenia maszynowego. Nie mówimy jednak o całkowicie nowej funkcjonalności, ale rozwinięciu istniejącego już elementu TalkBack „umożliwiającego otrzymywanie komunikatów głosowych w przeglądarce Chrome.

Teraz, jeśli funkcja TalkBack będzie włączona, algorytm będzie w stanie opisać użytkownik to, co widzi na aktualnie wyświetlanym zdjęciu. Postanowił sprawdzić to redaktor portalu PhoneArena – przesłał on do przeglądarki zdjęcie „burgera” z kurczakiem. Otrzymał odpowiedź zwrotną w postaci zdania „Wygląda jak zdjęcie fast foodu”. Szczegółów raczej brak, ale należy mieć na uwadze, że mówimy o dosyć wczesnym stadium rozwoju tejże innowacji. Koncern sam twierdzi, iż „opisy mogą nie być w pełni dokładne”.

Funkcjonalność z pewnością może przydać się osobom z problemami wzroku, które niestety nie mają możliwości ujrzenia zdjęć w pełnej okazałości. Dążenia Google do uczynienia świata przystępniejszym dla takich ludzi na pewno należy zaliczyć do tych pozytywnych i mieć nadzieję, że jeszcze nie raz usłyszymy o podobnych nowościach.

Źródło: Phone Arena

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.