„Chcemy, aby Instagram był miejscem przyjaznym dla każdego i nasze najnowsze zmiany są tergo wyrazem. Chcemy zmniejszyć szerokopojętą presję wywieraną na młodzież przez social media”, powiedziała Emma Collins w oświadczeniu prasowym. W ręce użytkowników serwisu trafią także narzędzia, które pomogą zgłaszać przypadki obchodzenia regulaminu serwisu poprzez nieoznaczanie treści sponsorowanych.
Pierwsze celebrytki zorientowały się już, że zasięgi ich postów spadły. Osoby takie jak Iggy Azalea, Khloé Kardashian i Perez Hilton regularnie wrzucają materiały sponsorowane, które objęto teraz cenzurą. Na Twitterze przewija się mnóstwo przykładów postów publikowanych po zmianach na Instagramie.
Wow that was fast. This Kim Kardashian flat tummy shake post from January is now only accessible if you’re logged into Instagram and listed as over-18. pic.twitter.com/67rEv4uqpJ
— Ryan Broderick (@broderick) September 18, 2019
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku podobne zmiany zagoszczą na Facebooku. Nie wiadomo jednak jak będą one wyglądały w praktyce w tym właśnie miejscu.
Źródło: Buzzfeed