Osoby niepełnoletnie nie zobaczą na Instagramie i Facebooku wszystkich postów

Maksym SłomskiSkomentuj
Osoby niepełnoletnie nie zobaczą na Instagramie i Facebooku wszystkich postów
Wygląda na to, że wszelkiej maści influencerkom znacząco zmniejszą się zasięgi i dochody z reklam. Instagram wprowadził istotną zmianę, zgodnie z którą osobom poniżej 18. roku życia nie będą wyświetlane treści reklamowe związane z kosmetykami, odchudzaniem oraz innymi wybranymi produktami. Nie chodzi tylko o reklamy, ale przede wszystkim posty sponsorowane. Podobne zmiany dotyczyć będą w najbliższej przyszłości Facebooka.

„Chcemy, aby Instagram był miejscem przyjaznym dla każdego i nasze najnowsze zmiany są tergo wyrazem. Chcemy zmniejszyć szerokopojętą presję wywieraną na młodzież przez social media”, powiedziała Emma Collins w oświadczeniu prasowym. W ręce użytkowników serwisu trafią także narzędzia, które pomogą zgłaszać przypadki obchodzenia regulaminu serwisu poprzez nieoznaczanie treści sponsorowanych.

Pierwsze celebrytki zorientowały się już, że zasięgi ich postów spadły. Osoby takie jak Iggy Azalea, Khloé Kardashian i Perez Hilton regularnie wrzucają materiały sponsorowane, które objęto teraz cenzurą. Na Twitterze przewija się mnóstwo przykładów postów publikowanych po zmianach na Instagramie.


Prawdopodobnie jeszcze w tym roku podobne zmiany zagoszczą na Facebooku. Nie wiadomo jednak jak będą one wyglądały w praktyce w tym właśnie miejscu.

Źródło: Buzzfeed

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.