Jak możemy przeczytać w sekcji pomocy na stronie Konsoli Play (portal ze wskazówkami dla deweloperów), film promocyjny aplikacji ma na celu „zaprezentowanie w atrakcyjny i angażujący sposób funkcji programu potencjalnym użytkownikom”. Google już niedługo wprowadzi zmianę w zasadach działania tego typu klipów, która może nie spodobać się internautom.
Umówmy się – chyba nikt nie przepada za autoodtwarzaniem filmów. Materiały, które włączają się bez naszej zgody potrafią być nie tylko irytujące, ale też chociażby zużywać cenny pakiet danych. Do tego dochodzi kwestia zmniejszonego komfortu użytkowania danej usługi oraz spowolnienie jej poprzez niechciane odpalanie wideo (zwłaszcza w przypadku słabszych smartfonów).
Google już od 1 września bieżącego roku „zacznie autoodtwarzać filmy z informacjami o aplikacji, by więcej użytkowników mogło szybko znaleźć Twoje treści” – taką informację możemy wyczytać na wspomnianej już wyżej stronie. Gigant z Moutain View postawił deweloperom jednak jeden warunek.
Źródło: XDA-Developers
Jak informuje firma – „deweloperzy, którzy w informacjach o aplikacji umieścili film, do 1 listopada 2019 roku muszą wyłączyć reklamy, by ich film nadal mógł być wyświetlany w Google Play”. Ten krok ze strony koncernu tłumaczony jest tym, że obecność reklam „może być myląca dla użytkowników”. Co za tym idzie – twórca aplikacji nie będzie miał możliwości zarobku na filmie promocyjnym.
W momencie, kiedy deweloper nie ustosunkuje się do nowych zasad, jego film nie będzie odtwarzany na stronie z informacjami o aplikacji.
Źródło: XDA-Developers