W marcu tego roku Microsoft niespodziewanie ogłosił, że wsparcie dla DirectX 12 pojawi się jednak w wybranych grach na systemie Windows 7. Producentom gier od zawsze na rękę była obecność tego API na jak największej liczbie systemów. Powód? Prosty. Oszczędności. Jako pierwsi z nowego rozwiązania skorzystać mogą już teraz grający w World of Warcraft, którzy włączając DirectX 12 na Windowsie 7 odczują znaczący wzrost liczby klatek generowanych w każdej sekundzie i zmniejszone opóźnienia.
W sieci opublikowano właśnie Development Guidance Document, który ma pomóc kolejnym twórcom gier zaadaptować DirectX 12 do kolejnych tytułów w Windowsie 7. Wraz z nim udostępniono paczkę D3D12onWin7 NuGet odblokowującą kodowanie oraz D3D12 sample.
Posunięcie Microsoftu jest dość zaskakujące w obliczu tego, że Windows 7 utraci bezpłatne wsparcie z dniem 14 stycznia 2020 roku. Oczywiście wiele osób wciąż będzie z niego korzystać i to raczej w tym należy dopatrywać się przyczyny „gestu” producenta. Rodzi się pytanie: dlaczego Microsoft przez tyle lat zupełnie niepotrzebnie utrudniał życie deweloperów? W zasadzie, to na nie odpowiem: chodziło o pieniądze i zwiększenie sprzedaży Windowsa 10.
Jak otrzymywać aktualizacje dla Windowsa 7 po 14 stycznia 2020 roku? Są trzy sposoby, przeczytajcie.
Źródło: Microsoft