TikTok z nowym pomysłem na zarabianie. Rusza Hashtag Challenge Plus

Piotr MalinowskiSkomentuj
TikTok z nowym pomysłem na zarabianie. Rusza Hashtag Challenge Plus
{reklama-artykul} TikTok od dłuższego czasu stanowi prawdziwy hit wśród młodych (zresztą nie tylko) osób. Według najnowszych danych (2018 r.), z usługi korzysta każdego dnia ponad 70 milionów osób, a ogólna liczba unikalnych użytkowników logujących się do aplikacji w przeciągu całego miesiąca, to grubo ponad 500 milionów. Robi wrażenie.

Trudno więc uwierzyć, że TikTok nie oferował do tej pory żadnych funkcji e-commerce prosto z poziomu platformy, które pozwalałaby zarabiać na swojej „twórczości” oraz dawałyby pole do popisu sponsorom oraz reklamodawcom. Jeśli choć raz zastanawialiście się „dlaczego?”, to spokojnie – już nie musicie się głowić. Do aplikacji trafiła bowiem nowość stanowiąca poważny krok ku komercjalizacji platformy. 

Funkcja została nazwana „Hashtag Challenge Plus” i opiera się na nagrywaniu sponsorowanych wyzwań przez użytkowników (wszystkie muszą być tworzone w duchu family-friendly, czyli bez jakichkolwiek przejawów przemocy czy obraźliwych gestów). Przykłady?

Chodzi tu o np. wystąpienie w stroju konkretnej marki (np. Uniqlo czy Guess) czy zaśpiewanie piosenki Disneya akurat przed odcinkiem American Idol o identycznej tematyce. Tego typu wyzwania zapewne nie będą aż tak kłuć w oczy, bo idea wyzwać pozostaje niezmienna. Prawdziwa komercjalizacja zaczyna się nieco dalej.

„Hashtag Challenge Plus” umożliwia tworzenie hasztagów przypisanych do konkretnego produktu czy sklepu firmy. Niech za zobrazowanie działania nowości posłuży marka Kroger – ona jako pierwsza zdecydowała się na wypróbowanie funkcjonalności (tak przynajmniej możemy wyczytać z raportu AdWeek).

Umówmy się – raczej żaden nastolatek nie pasjonuje się tosterami. Firma Kroger musiała więc wymyślić inny sposób na dotarcie do młodzieży i w zasadzie udało jej się to bez większych problemów.

Do współpracy zaangażowała czterech znanych „tiktokerów” (Joe Klaasen, Cosette Rinab, Mia Finney i Victoria Bachlet) i stworzyła hasztag #TransformUrDorm (tłum. „odmień swój pokój w akademiku”). A jak inaczej można odmienić swój pokój, aniżeli poprzez umieszczenie w nim tostera marki Kroger?

hasztag kroger 1Źródło: TechCrunch

To, co odróżnia sponsorowany hasztag, to obecność linków przekierowujących do sklepu marki w zakładce „Discover” – stamtąd można kilkoma tapnięciami zamówić urządzenie od firmy, do której dany hasztag należy. Przez nieco ponad tydzień, filmy pod szyldem #TransormUrDorm obejrzano ponad 477 milionów razy.

hasztag kroger 2Źródło: TechCrunch

Czy tego typu funkcja znacząco zwiększy zyski deweloperów oraz reklamodawców? Tego nie dowiemy się w przeciągu kilku następnych miesięcy – na rezultaty przyjdzie nam trochę poczekać.

Źródło: TechCrunch

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.