O tym, że Facebook chce zawrzeć umowy z największymi wydawcami prasowymi wiemy od dobrych kilku miesięcy. Temat na jakiś czas ucichł, ale wreszcie ponownie zaczyna pojawiać się w mediach. Okazuje się, że spółka zwróciła się do takich wydawców jak ABC News, Dow Jones, The Washington Post oraz Bloomerg i zaoferowała im trzy miliony dolarów rocznie za licencje do nagłówków i podglądów artykułów.
Według najnowszego raportu, umowy licencyjne miałyby obowiązywać przez trzy lata i dawać swobodę redakcjom – ich właściciele mogliby zdecydować czy chcą na Facebooku publikować cały artykuł, link do właściwej strony czy część wpisu.
Nowa zakładka byłaby rozszerzeniem tradycyjnej Tablicy i nieco odciążyłaby tę sekcję. Podobno ma ona zadebiutować na portalu już za kilka miesięcy, ale na razie nie wiadomo nic o tym, czy powyżsi wydawcy w ogóle wyrazili zgodę na zawarcie umowy z gigantem społecznościowym. O tym powinniśmy dowiedzieć się niedługo.
Źródło: Mashable