Google mówi STOP nieetycznym praktykom reklamowym i banuje chińskiego dewelopera

Piotr MalinowskiSkomentuj
Google mówi STOP nieetycznym praktykom reklamowym i banuje chińskiego dewelopera
W Sklepie Play znajdują się miliony aplikacji i niestety nie wszystkie są bezpieczne. Co więcej, często rolę „czarnego charakteru” grają programy niezwykle popularne i cieszące się uznaniem wśród użytkowników. Na szczęście Google ma dosyć restrykcyjne zasady, jeśli chodzi o środki podejmowane wobec deweloperów, którzy niezbyt fair pogrywają sobie z konsumentami i regułami panującymi na platformie.

Jak donosi portal BuzzFeed, właśnie zakończyło się dochodzenie w sprawie chińskiej firmy CooTek specjalizującej się w tworzeniu aplikacji mobilnych. Deweloper jest dosyć znany na zachodzie i mało kto podejrzewał go o implementowanie w większości usług… oprogramowania typu adware. Mowa tu dokładnie o wtyczce BeiTaAd, która miała wysyłać do użytkowników agresywne reklamy nawet wtedy, kiedy telefon oraz aplikacje nie były używane.

Adware było o tyle niebezpieczne, że mogło spowodować nieodwracalną awarię telefonu. CooTek po wypłynięciu sprawy na jaw stwierdziło, iż usunie oprogramowanie ze swoich programów. Kilka dni po zajściu pojawiła się specjalna aktualizacja, która w teorii pozbywała się agresywnych reklam. Niestety w kodzie usług znaleziono osobny kod uruchamiający ponownie te same spoty.

Google natychmiast stwierdziło naruszenie zasad Sklepu Play i usunęło wszystkie aplikacje dewelopera.

Źródło: BF / The Verge

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.