Facebook zadaje sobie pytanie: „jak stworzyć kolejną viralową aplikację?”

Piotr MalinowskiSkomentuj
Facebook zadaje sobie pytanie: „jak stworzyć kolejną viralową aplikację?”
Facebook to platforma, która z usługi przeznaczonej zaledwie dla kilku osób przerodziła się w najbardziej popularny i wpływowy portal społecznościowy na świecie. Taki sukces trudno powtórzyć, ale Mark Zuckerberg chce spróbować. Powołano właśnie specjalny zespół – jego celem będzie „opracowanie aplikacji skoncentrowanych na dawaniu ludziom zupełnie nowych doświadczeń w budowaniu społeczności”.

Nowa grupa została nazwana New Project Experiment (NPE) i zajmie się tworzeniem testowych usług. Na stronie projektu wyczytać możemy, że – „jest to sposób, w jaki Facebook może opracować nowe typy doświadczeń i wypróbować nowe pomysły, tworząc małe, ukierunkowane aplikacje w celu sprawdzenia, czy ludzie uznają pewne funkcje za użyteczne lub wciągające”.

Firma zakłada, że niewiele pomysłów trafi do publicznego użytku, gdyż „viral trudno jest stworzyć”. W zasadzie to… prawda. Jako przykład warto podać niezwykle popularne filmiki (o ironio!) na Facebooku. Większość z nich to materiały nakręcone przypadkiem i po prostu wrzucone do sieci. Algorytmy platformy w tajemniczy sposób je wychwytają i rozpoczynają promocję. Podobnie jest praktycznie ze wszystkim wpuszczonym do Internetu.

Facebook nie ma szczęścia do tworzenia popularnych aplikacji. Trzeba mieć przy tym na uwadze, że takie projekty jak Instagram czy WhatsApp to nie wytwór Marka Zuckerberga, ale innych deweloperów, którzy potem zostali przez Facebooka wykupieni. Przypomnieć wystarczy sobie chociażby projekt LOL – program do „śmiesznych filmików” upadł jeszcze przed jego opublikowaniem.

Zobaczymy co wyjdzie z nowego pomysłu Facebooka i czy uda mu się stworzyć coś na miarę głównej platformy.

Źródło: Facebook / Mashable

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.