Poznaliśmy cenę miesięcznego abonamentu płatnej wersji Firefoxa

Piotr MalinowskiSkomentuj
Poznaliśmy cenę miesięcznego abonamentu płatnej wersji Firefoxa
{reklama-artykul}
Strony internetowe muszą na siebie zarabiać – to chyba oczywiste. Problem pojawia się wtedy, gdy próbuje się osiągnąć finansowy sukces kosztem chociażby komfortu z użytkowania serwisu. Wszechobecne reklamy po prostu niezbyt dobrze wpływają na opinię wśród konsumentów. Internauci jednak już dawno znaleźli na to sposób – są nim oczywiście rozszerzenia służące do blokowania niechcianych treści.

Mozilla ogłosiła inicjatywę, która ma na celu wsparcie serwisów z treściami dobrej jakości – użytkownik, który wykupi subskrypcję będzie przeglądał internet bez reklam, a część pieniędzy trafi do właścicieli witryn.

Twórcy Firefoksa chwalą się, że nawiązali współpracę z największymi wydawcami na świecie.

2019-07-07 101110

„Wspieraj witryny, które kochasz, unikaj reklam, których nienawidzisz” – brzmi zachęcająco, prawda?

Opłata wynosić będzie 4,99 dolarów miesięcznie. Mozilla ma dzielić tę płatność bezpośrednio z wydawcami czytanych witryn. Te mają dzięki temu zarabiać więcej i w teorii przygotowywać więcej świetnej treści bez potrzeby rozpraszania użytkownika reklamami.

W powyższej cenie zawarte zostanie jeszcze kilka udogodnień. Mowa tu chociażby o wersjach audio artykułach na wybranych stronach, zakładkach zsynchronizowanych na wszystkich urządzeniach czy specjalnej aplikacji do „wykrywania treści”. Wszystko to można oczywiście pobrać za darmo w formie rozszerzeń, ale rzecz jasna bez wsparcia deweloperów.

Abonament obejmować ma każdy sprzęt, na jakim zechcemy Firefoxa używać. Wystarczy więc płatność dokonana na komputerze, a z funkcji Premium skorzystamy także na telefonie. Usługa jeszcze nie jest dostępna, lecz na tej stronie można zapisać się do newslettera, który poinformuje nas mailowo w momencie, gdy projekt zostanie uruchomiony.

Źródło: DT

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.