Firma SensorTower przygotowała właśnie podsumowanie pierwszej połowy 2019 roku jeśli chodzi o wyniki dwóch najpopularniejszych sklepów z aplikacjami. Mowa oczywiście o Sklepie Play oraz App Store. W przypadku obu usług nie ma większych zaskoczeń w kwestii uzyskanych rezultatów.
Według najnowszych szacunków, App Store rozgromił konkurencję w aspekcie dochodów, które wyniosły 25,5 mld dolarów. Sklep Play uzyskał wynik o niemalże połowę mniejszy – 14,2 mld dolarów. W obydwu przypadkach mamy za to do czynienia ze wzrostem dochodów w porównaniu do analogicznego okresu z 2018 roku.
Rozbieżności uwydatniają się jeśli spojrzymy na liczbę pobrań aplikacji z zarówno App Store, jak i Sklepu Play. Z platformy od Google zdecydowano się na „zassanie” programów około 41,9 mld razy, a ze sklepu od Apple „zaledwie” 14,8 mld razy. Jeśli porównamy te wyniki z przychodami to możemy mówić o prawdziwej przepaści.
Taki stan rzeczy utrzymuje się już od wielu lat i raczej nie za szybko ulegnie zmianie. Android to platforma powszechna, gdzie trafiają miliony aplikacji (głównie darmowych), za to iOS jest platformą, jakby nie było, nieco elitarną i skrojoną pod określone urządzenia.