Sklep Play nadal popularniejszy od App Store, ale znacznie mniej dochodowy

Piotr MalinowskiSkomentuj
Sklep Play nadal popularniejszy od App Store, ale znacznie mniej dochodowy
{reklama-artykul}
Firma SensorTower przygotowała właśnie podsumowanie pierwszej połowy 2019 roku jeśli chodzi o wyniki dwóch najpopularniejszych sklepów z aplikacjami. Mowa oczywiście o Sklepie Play oraz App Store. W przypadku obu usług nie ma większych zaskoczeń w kwestii uzyskanych rezultatów.

Według najnowszych szacunków, App Store rozgromił konkurencję w aspekcie dochodów, które wyniosły 25,5 mld dolarów. Sklep Play uzyskał wynik o niemalże połowę mniejszy – 14,2 mld dolarów. W obydwu przypadkach mamy za to do czynienia ze wzrostem dochodów w porównaniu do analogicznego okresu z 2018 roku.

Global-app-revenue-H1-2019

Rozbieżności uwydatniają się jeśli spojrzymy na liczbę pobrań aplikacji z zarówno App Store, jak i Sklepu Play. Z platformy od Google zdecydowano się na „zassanie” programów około 41,9 mld razy, a ze sklepu od Apple „zaledwie” 14,8 mld razy. Jeśli porównamy te wyniki z przychodami to możemy mówić o prawdziwej przepaści.

Worldwide-app-downloads-H1-2019

Taki stan rzeczy utrzymuje się już od wielu lat i raczej nie za szybko ulegnie zmianie. Android to platforma powszechna, gdzie trafiają miliony aplikacji (głównie darmowych), za to iOS jest platformą, jakby nie było, nieco elitarną i skrojoną pod określone urządzenia.

Źródło: PA / ST

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.