Microsoft Edge zyskuje kosztem Chrome i Firefoksa w czerwcu

Maksym SłomskiSkomentuj
Microsoft Edge zyskuje kosztem Chrome i Firefoksa w czerwcu
Wydawaćby się mogło, że rynek przeglądarek internetowych jest dość przewidywalny. Niespodzielnym jego liderem jest Google Chrome, a na popularności zyskują kosztem Edge’a i wycofywanego z użycia Internet Explorera zarówno Opera, jak i Firefox. Tymczasem, według najnowszego zestawienia Net Applications czerwiec przyniósł niespodzianki.

Google Chrome w dalszym ciągu jest liderem, jednakże w ciągu jednego tylko miesiąca stracił 1.41% udziałów i w czerwcu korzystało z niego 66.29% internautów. W skali roku przeglądarka Google zyskała ponad 3% rynku, w związku z czym jednostkowy przypadek nie powinien przysparzać gigantowi powodów do zmartwień.

Wielkim wygranym w czerwcu jest Microsoft – z przeglądarek Edge oraz Internet Explorer korzystało w czerwcu 13,33% internautów! Wzrost o ok. 0.3% jest efektem rosnącej popularności nowego Edge’a wykorzystującego silnik Chromium. Rokrocznie Microsoft zaliczył spadek o ok. 3%, ale jest to głównie zasługa zakończenia wsparcia dla Internet Explorera.

Fanów Mozilli zasmuci fakt, że Firefox nie przekroczył 10% udziałów w rynku. Ba, jego udziały spadły z 9.46% w maju do 8.86% w czerwcu. Ciekawe dlaczego, skoro ostatnia aktualizacja do wersji Firefox 67 przyniosła naprawdę wiele usprawnień. Prognozuje się, że w 2020 roku z Firefoksa korzystało będzie mniej, niż 8% internautów, a przeglądarka straci użytkowników m.in. na rzecz Opery.

Opera w zestawieniu notuje skromny wynik na poziomie 1.54%. Kosmetyczny wzrost o 0.02% oznacza, że z narzędzie wciąż korzysta ta sama, wierna grupa osób. Niedawno wydano nową gamingową przeglądarkę Opera GX, a także zaktualizowano Operę do wersji 62. Gorąco polecamy sprawdzić możliwości obu tych programów.

Wszystkie najpopularniejsze przeglądarki internetowe pobierzecie z naszej bazy plików. Dla Waszej wygody, zamieszczam poniżej linki do poszczególnych programów.

Źrodło: Net Applications

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.