Instagram zostanie zalany jeszcze większą liczbą reklam

Maksym SłomskiSkomentuj
Instagram zostanie zalany jeszcze większą liczbą reklam
{reklama-artykul}
Chyba nikt nie lubi reklam w aplikacjach mobilnych. Tymczasem, mamy z nimi do czynienia coraz częściej. Od jakiegoś czasu Google przed niemal każdym filmem w serwisie YouTube wyświetla po dwie reklamy, co potrafi doprowadzić do szewskiej pasji, a już wkrótce zwiększoną liczbę reklam będziemy oglądać także na Instagramie. Cóż, użytkownicy aplikacji nie będą zadowoleni.

Do jakiej części Instagrama Facebook zamierza wcisnąć reklamy tym razem? Mamy je już wśród zdjęć publikowanych przez obserwowane konta, chociażby znajomych, a także wśród relacji. Niedługo pojawią się również w sekcji Eksploruj, czyli wyszukiwarce, która pozwala nam na odnajdywanie osób, tagów i miejsc.

Reklamy podobno mają nie wyświetlać się na głównej stronie zakładki wyszukiwania, a dopiero po przejściu do jednego z wyszukanych postów i po przesunięciu widoku strony w dół, do rekomendowanych podobnych postów. Nie zdziwimy się jednak, jeśli to w przyszłości się zmieni i reklamy trafią również do głównej strony wyszukiwania, biorąc pod uwagę bieżący trend.

Rzecz jasna, Instagram jest dla Facebooka maszynką do zarabiania pieniędzy – i to bardzo ważną maszynką. Wrzucając do aplikacji więcej reklam, firma próbuje lepiej niż dotychczas wykorzystać jej popularność. To prosty sposób na zwiększenie swoich przychodów, i to niewielkim kosztem.

instagrameksploruj

„Sekcja Eksploruj jest jednym z najlepszych miejsc pozwalającym na odkrywanie, robienie zakupów i kontaktowanie się z ludźmi, firmami i twórcami. Więcej niż 50% kont na Instagramie korzysta z tego działu raz w miesiącu. Do niego ludzie udają się, gdy chcą zobaczyć zdjęcia i filmy powiązane z ich zainteresowaniami, pochodzące z kont, które niekoniecznie są już przez nich obserwowane.”, czytamy w oficjalnym oświadczeniu Instagrama.

Reklamy mają pojawić się w zakładce wyszukiwania na Instagramie w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Firma twierdzi, że zamierza wprowadzić je powoli i w przemyślany sposób. Pierwsze reklamy, które tam zobaczymy, mają dotyczyć nowej aplikacji Instagrama – IGTV – która pozwala na publikowanie i oglądanie dłuższych filmów, niczym w serwisie YouTube.

Susan Buckner Rose, która zajmuje się marketingiem biznesowych usług w Instagramie, uważa, że dział Eksploruj to świetne miejsce na promowanie nowych treści. Przypomina ona, że ludzie udają się do tej sekcji w celu odkrywania nowych rzeczy. Niemniej, jasne wydaje się, że użytkownicy korzystają z tego działu, aby poszukiwać nowych ciekawych postów, a nie nowych reklam.

Źródło: Instagram

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.