Mapy Google od dłuższego czasu są czymś więcej niż nawigacją – gigant z Moutain View skutecznie uczynił z tej usługi swoiste centrum informacji o budynkach, miejscach czy firmach na świecie. Już niedługo na platformę trafi kolejna interesująca nowość, która z pewnością spodoba się właścicielom np. restauracji, jak i użytkownikom.
Chodzi o tytułowe pozwolenie firmom na umieszczanie w aplikacji zniżek dla klientów. Ktoś pomyśli – „ale w jaki sposób ma pomóc to jakiejś spółce?”. Otrzymanie ewentualnego rabatu wiąże się bowiem z pewną czynnością jaką musi wykonać odbiorca. Google dodał specjalny przycisk „Obserwuj” na ekranie informacji o np. lokalu gastronomicznym. Dopiero po kliknięciu w niego będzie można odebrać specjalną ofertę przygotowaną przez obiekt.
Nowe opcje. l Źródło: Google
Im więcej osób zaobserwuje restaurację, tym wyżej pojawiać się ona będzie w rankingu, czyli zyska szansę na wybicie się i zyskanie większej liczby klientów. Opcja wygląda naprawdę w porządku i stanowi dowód na to, że Google chce uczynić swoje Mapy kolejną platformą komunikacyjną między sprzedawcą a klientem.
W przyszłości oczekiwać możemy jeszcze kilku większych zmian w obrębie biznesowym. Mowa tu chociażby o podpisach do zdjęć umieszczanych przez lokal. Tego typu aktualizacje mają szanse na pomoc nie tylko mniejszym firmom, ale też zwykłym użytkownikom, którzy nie będą musieli błądzić po sieci w poszukiwaniu szczegółów o jakiejś restauracji, bo wszystko zostanie zawarte w jednej aplikacji.
Kiedy tytułowa nowość zawita u konsumentów? Zapewne niedługo – Google już rozpoczął wdrażanie aktualizacji, więc u wszystkich pojawi się na przestrzeni dni lub najbliższych tygodni.
Źródło: Google