TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Software » Opera, Brave i Vivaldi dalej będą blokować reklamy, wbrew planom Google
Poniedziałek, 10 Czerwiec 2019 13:25, Wpisany przez Maksym Słomski
przegladarki
Poznaliśmy pierwsze szczegóły.

Z końcem maja Internet obiegła wiadomość, jakoby Google miało ograniczyć możliwość blokowania reklam w przeglądarce Google Chrome. Wiele osób zastanawiało się, czy nie ucierpią na tym inne przeglądarki wykorzystujące Chromium - Opera, Brave i Vivaldi. Dziś poznaliśmy stanowisko twórców tych programów.

W rozmowie z serwisem ZDNet przedstawiciele ekip odpowiedzialnych za rozwój przeglądarek Brave, Vivaldi i Opery poinformowali, że nie zamierzają wdrażać zaproponowanego przez Google nowego systemu rozszerzeń, które Google doda do kodu Chromium. Przypominam, że system ten uniemożliwi m.in. blokowanie reklam przed ich wczytaniem - użytkownik wciąż nie ujrzy reklam, ale zupełnie niepotrzebnie zużyje transfer danych.

Zmiany postulowane w dokumencie Manifest V3 publikowanym jeszcze w październiku ubiegłego roku dopiero teraz stały się przedmiotem szerokiej dyskusji. W ich wyniku ucierpieć mogą nie tylko użytkownicy rozszerzeń blokujących reklamy, ale także antywirusowych i umożliwiających sprawowanie kontroli rodzicielskiej.

Wszystkie postulaty z dokumenty Manifest V3 mają zostać zrealizowane w styczniu 2020 roku. Wtedy to właśnie będzie warto będzie rozważyć zmianę przeglądarki, jeśli oczywiście macie na sercu skuteczne blokowanie reklam, sprawne działanie tego rodzaju programu i zużywanie jak najmniejszej ilości transferu danych. Może warto wypróbować nowego Firefoxa 67.0.1? Może warto poczekać na nową przeglądarkę dla graczy Opera GX lub wypróbować zwykłą Operę?

A propos Google Chrome, czytaliście już nasz najnowszy poradnik dotyczący zarzadzania hasłami w tej przeglądarce?

Źródło: ZDNet