Huawei pracuje już nad nowym sklepem z aplikacjami

Piotr MalinowskiSkomentuj
Huawei pracuje już nad nowym sklepem z aplikacjami
 
{reklama-artykul}Internet żyje od kilku dni zaciętym konfliktem pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a firmą Huawei. Sankcje nałożone na koncern praktycznie zakazują mu wstępu na amerykański rynek, co poskutkowało zawieszeniem współpracy z wieloma technologicznymi gigantami – mowa tu chociażby o Google czy Intel. Huawei jednak się nie poddaje i zapowiedziało już stworzenie własnego systemu operacyjnego o nazwie Hongmeng OS.

Jak można się domyślić, dobre oprogramowanie na smartfony potrzebuje także udanego sklepu z aplikacjami. Tym aspektem zająć ma się firma Aptoide (i zarazem nazwa samego sklepu z aplikacjami), która współpracuje między innymi z chińską marką Oppo. Jest to portugalska spółka, więc Stany Zjednoczone w tym przypadku nie mają na nic wpływu. Szczegółów na ten moment brak.

aptoide 1Aptoide zamiast Sklepu Play? Brzmi obiecująco. l Źródło: Aptoide

Ciekawym aspektem jest jednak to, czy nowy sklep z aplikacjami zastąpi już istniejący AppGallery. Aplikacja ta zapewne znana jest wszystkim posiadaczom telefonów od Huawei, ale ze względu na (do czasu) obecność Sklepu Play, mało kto regularnie z tego programu korzysta – sam otworzyłem usługę zaledwie kilka razy przez ostatnie parę miesięcy.

Przyszłość Huawei nie jest obecnie do końca klarowna i trudno wydawać jednoznaczną opinię na temat tego, czy firmie uda się ponownie stanąć na twardym gruncie i powiedzieć Stanom Zjednoczonym prosto w twarz, że „poradzimy sobie bez was!”. Taka opinia co prawda już została wypowiedziana przez samych przedstawicieli Huawei, lecz należy zachować zimną krew i nie przesądzać przedwcześnie o sukcesie, bo rynek technologiczny potrafi być zmienny.

Źródło: Gizmochina

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.