Nike Fit: idealne dopasowanie buta za pomocą aplikacji i sztucznej inteligencji

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Nike Fit: idealne dopasowanie buta za pomocą aplikacji i sztucznej inteligencji
{reklama-artykul}
Nike postanowiło wpaść na naprawdę oryginalny pomysł. Firma oczywiście udostępnia oficjalną, jednolitą „rozmiarówkę”, która może zostać sprawdzona przez każdą z osób przed zakupem butów. Firma z Oregonu postanowiła jednak pójść o krok dalej i pokazać swoje podejście do obecnie dostępnych technologii. Dzięki aplikacji Nike Fit i wykorzystaniu sztucznej inteligencji, każda osoba będzie w stanie idealnie dopasować do siebie rozmiar buta jaki powinna wybrać przy zakupach w sklepie z charakterystycznym logo.

Cały pomysł zasilany jest przez połączenie komputera, danych naukowych, sztucznej inteligencji oraz specjalnie napisanych algorytmów rekomendacji. Nike chwali się, że całość działa bardzo sprawnie i przekłada się perfekcyjnie na rzeczywistość oraz ewentualne zakupy dokonywane przez użytkowników. Jak więc programistom udało się tego dokonać?

Sama aplikacja Nike Fit zostanie zaprezentowana już w lecie tego roku. Program używa dostępu do aparatu w smartfonie, aby przeskanować stopy – sam proces zajmuje mniej niż minutę, a gdy Nike Fit otrzyma wszystkie potrzebne dane, wtedy też rozpoczyna ich analizę i wskazanie dokładnego rozmiaru do wyboru. Nie zabrakło również miejsca na bezpośrednią sprzedaż – po poznaniu wyniku przez użytkownika będzie on w stanie przejść do sklepu Nike i zamówić odpowiednią parę.

Jak donosi serwis Engadget, Nike Fit jest w stanie zmierzyć stopy praktycznie do milimetra – aplikacja poinformuje nawet o rozbieżnościach pomiędzy długością dwóch stop, o ile faktycznie takie rzeczy będą miały miejsce w kontekście samej anatomii danej osoby. Nike jest tak bardzo przekonane o poprawnym działaniu Fit, iż poprosi sprzedawców w swoich sklepach o dane od użytkowników przy zakupie butów, aby upewnić się, że dokonali oni właściwego wyboru.

nikefit2

Michael Martin, szef Nike w kontekście produktów cyfrowych powiedział w rozmowie z amerykańskim CNBC, iż jest przekonany, że aplikacja Fit stanie się prawdziwym hitem. Firma zdaje sobie sprawę z problemów zakupowych i chce rozwiązać sporą liczbę dylematów – także podczas zamawiania butów przez internet.

Oprócz oferowania klientom wygodnego i szybkiego dopasowania, Nike Fit ma także pozwolić firmie z Oregonu zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem własnej aplikacji, witryny internetowej i sklepów, a nie poprzez hurtowników: tak, jak miało to miejsce do tej pory. Nike może oszczędzić także sporo na kosztach wysyłki – użytkownicy wiedząc, że rozmiar jest dobrany idealnie nie będą korzystali ze zwrotów, których koszt jest pokrywany bezpośrednio przez producenta.

Nike Fit trafi do użytkowników w USA w lipcu, a aplikacja w Europie zadziała dokładnie miesiąc później – już w sierpniu tego roku.

To nie pierwszy raz, kiedy Nike eksperymentuje z rzeczywistością rozszerzoną, jednak tym razem firma faktycznie postanowiła pójść na całość.

Źródło: Engadget

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.