Facebook pracuje nad własnym asystentem głosowym. Szykuje się konkurencja dla Siri i Alexy?

Piotr MalinowskiSkomentuj
Facebook pracuje nad własnym asystentem głosowym. Szykuje się konkurencja dla Siri i Alexy?
Facebook nie zdołał przekonać zbyt wielu użytkowników do gogli Oculus VR. Nie oznacza to jednak, że spółka chce rezygnować z tego typu technologii. Mark Zuckerberg nadal widzi w niej potencjał i planuje dalej inwestować w ten segment sprzętowy. Dowodem może być chociażby informacja o tworzeniu przez Facebooka dedykowanego zestawu wirtualnej rzeczywistości dla firm. Więcej na ten temat możecie przeczytać TUTAJ.

Teraz z kolei w sieci pojawiły wieści głoszące, że Facebook chce stworzyć własnego asystenta głosowego na wzór popularnej Siri czy Alexy. Co ten projekt ma wspólnego z VR lub AR? Wsparcie w postaci sztucznej inteligencji ma zostać wykorzystane właśnie żeby „kontrolować” obecne oraz przyszłe np. gogle VR.

Według portalu CNBC, Facebook (a konkretniej dział odpowiedzialny za kwestie związane z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością) nad asystentem głosowym pracuje już od zeszłego roku. Przedsięwzięcie wykorzystywać ma podobno zaawansowane algorytmy wykreowane przez spółkę. Z kolei Reuters informuje o tym, iż tytułowy asystent przeznaczony będzie głównie dla zestawów Oculus oraz ekranów Portal (te obecnie korzystają z Alexy). Tak też wynika ze słów rzecznika prasowego Facebooka:

Pracujemy obecnie nad asystentem głosowym opartym na skomplikowanej sztucznej inteligencji. Technologia ta działać będzie z całą linią naszych produktów – począwszy od ekranów Portal i gogli Oculus, a skończywszy na przyszłych sprzętach.

Trudno na tę chwilę stwierdzić czy Facebook w jakikolwiek zagrozi obecnym już na rynku asystentom. Siri oraz Alexa (czy też Asystent Google) to główni gracze na planszy i spółka Marka Zuckerberga musiałaby naprawdę postarać się, aby użytkownicy masowo zaczęli od sprawdzonych technologii odchodzić. Jednakże kto wie – przekonamy się o tym w momencie wyjawienia przez Facebooka pierwszych konkretów odnośnie projektu.

Źródło: Engadget / Reuters / CNBC

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.