W ubiegłym tygodniu użytkownicy systemu Windows 7 z zainstalowanym oprogramowaniem zabezpieczającym Sophos i Avast Antivirus zaczęli zgłaszać problemy po zainstalowaniu aktualizacji z 9 kwietnia. Teraz okazuje się, że problem dotyczy również innych platform.
Najnowsze raporty wskazują, że niektórzy użytkownicy Windows 7, Windows 8.1, Windows Server 2008 R2 i Server 2012 mają problemy z uruchomieniem systemu poza zainstalowaniu comiesięcznych aktualizacji zbiorczych.
Tymczasem, Microsoft potwierdził, że występuje konflikt antywirusowy, który dotyczy systemu Windows 10 w wersji 1809 w odniesieniu do oprogramowania ArcaBit. Zidentyfikowano problem, który może spowodować, że system przestanie odpowiadać po ponownym uruchomieniu w wyniku instalacji najnowszych aktualizacji. Znane są również problemy na komputerach z oprogramowaniem Avira, w tym przypadku wstrzymano dystrybucję łatek.
Niektórzy producenci, jak Avast, postanowili sami rozwiązać problem. Wspomniany firma przygotowała specjalną instrukcję, którą powinni zastosować administratorzy maszyn z systemem Windows i oprogramowaniem Avast for Business, Avast CloudCare i AVG Business Edition. Szczegóły znajdziecie w tym miejscu.
Czytaj również: Windows 10 i 7 po aktualizacji drastycznie zwolnił u części użytkowników. O co chodzi?
Jak widać, niezależnie do tego, jaki program antywirusowy posiadasz czy z jakiego Windowsa korzystasz, istnieje spore ryzyko awarii komputera. Warto wstrzymać się z instalowaniem najnowszych łatek do czasu całkowitego wyjaśnienia sprawy.
Źródło: ZDNet