Od 2013 roku Netflix oferował użytkownikom urządzeń z systemem iOS możliwość korzystania z technologii AirPlay. Za jej pomocą konsumenci byli w stanie przesyłać filmy i seriale z iPhone’ów oraz iPadów na Apple TV. Od jakiegoś czasu jednak zaczęły pojawiać się coraz liczniejsze zgłoszenia, iż funkcja ta nie działa prawidłowo.
Netflix zdecydował się ostatecznie na porzucenie wsparcia dla AirPlay – taka informacja pojawiła się właśnie na stronie wsparcia, a dokładnie w TYM MIEJSCU. Jako powód takiej decyzji, przedstawiciele platformy podali ograniczenia techniczne (dziwne, bo przez kilka ostatnich lat prawie nikt problemów z AirPlay nie zgłaszał). Nie otrzymaliśmy więc dokładnego wytłumaczenia, lecz raczej nikt już nie ma na to wpływu.
W sprawie głos zabrał rzecznik prasowy Netfliksa:
Chcemy mieć pewność, że nasi odbiorcy mają zapewnione wspaniałe doświadczenia związane z treściami Netfliksa na każdym urządzeniu. Wsparcie AirPlay niestety nie pozwalało na zaspokojenie w pełni naszych oczekiwań względem jakości przesyłanych filmów na inne urządzenia. Dlatego też zdecydowaliśmy się przerwać wspieranie AirPlay. Konsumenci nadal mogą korzystać z Netflix na Apple TV dzięki dedykowanej aplikacji.
Ogłoszenie Netflixa w sprawie zakończenia wsparcia dla AirPlay l Źródło: Netflix
Źródło: Netflix / DT