Od teraz wyniki wyszukiwania Asystenta Google będą bardziej szczegółowe i estetyczniejsze

Piotr MalinowskiSkomentuj
Od teraz wyniki wyszukiwania Asystenta Google będą bardziej szczegółowe i estetyczniejsze
{reklama-artykul}
Na początku ubiegłego roku Google przeprowadziło gruntowną renowację Asystenta Google i przystosowało go do Material Theme. Tym razem firma postanowiła jeszcze bardziej upiększyć swoją usługę i ogłosiła właśnie aktualizację Asystenta na urządzenia z systemem Android – wprowadza ona bardziej obrazowe wyniki wyszukiwania oraz czyni je dokładnymi.

Nowy interfejs zyskała chociażby sekcja wydarzeń – od teraz jeśli np. spytamy się o „najbliższe wydarzenia w Warszawie”, oprócz zwykłej listy tekstowej otrzymamy niewielkie grafiki oraz bardziej wyraźne daty tych eventów. Niestety wszystkie przedstawione przez Google nowe funkcje nie działają u mnie na telefonie, więc albo firma implementuje aktualizację seriami, albo polscy użytkownicy muszą obejść się na razie smakiem.

google_1.jpg

Gigant z Moutain View zmienił także widok zwykłych wyników wyszukiwania. Po spytaniu się chociażby „jak podróżować z psem”, lista rezultatów będzie bardziej przypominać tę z Google Chrome, czyli pionowy spis najbardziej trafnych wiadomości – niestety wraz z tą zmianą, pojawiły się reklamy.

Zobacz również: Asystent Google także doczekał się reklam

google_2.jpg

Firma dodaje do Asystenta także różne ciekawe funkcjonalności. Jedną z nich jest chociażby Color Picker znany z wyszukiwarki Google. Po wypowiedzeniu frazy „color picker’ oczom użytkownika ukaże się plansza z tablicą kolorów RGB, po której może przesuwać palcem oraz wybierać interesujący go kolor.

google_3.jpg

Asystent Google oferuje teraz także kalkulator hipoteczny czy podatkowy. Tak jak już wyżej wspomniałem, u siebie tych możliwości obecnie nie widzę, więc trudno określić czy koncern do polskiej wersji usługi planuje je wprowadzić.

Źródło: Google

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.