Na początku bieżącego roku do Polski trafiła głosowa usługa Google, czyli Asystent. Od stycznia polscy użytkownicy mogą cieszyć się (niestety nadal w ograniczony sposób) użytecznością sztucznej inteligencji od giganta z Moutain View. Koncern z miesiąca na miesiąc stara się wprowadzać do funkcjonalności nowe interakcje – od dzisiaj chociażby można za jej pomocą zamówić jedzenie bądź zarezerwować autobus.
Wszystko to za sprawą zawarcia współpracy pomiędzy Google a Pyszne.pl oraz FlixBusem. Użytkownicy mogą dokonać teraz pełnej transakcji głosowo i w ten sposób kupić bilet na podróż autobusem lub zamówić ulubione jedzenie online. Wystarczy, że konsument wypowie do swojego smartfona: OK Google, porozmawiaj z Pyszne lub OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa.
Wykorzystanie Asystenta daje firmom możliwość zaoferowania pomocy swoim obecnym i przyszłym klientom w zupełnie nowy, wygodny sposób. Cieszy nas fakt, że Pyszne.pl i FlixBus jako pierwsi w Polsce wprowadzają nowy sposób kontaktu z konsumentem i możliwość realizowania transakcji za pomocą głosu. Pierwsze zakupy zrealizowane przy pomocy Asystenta otwierają nowy rozdział dla biznesu w Polsce.
Firma przy okazji przedstawiła platformę Actions on Google umożliwiającą firmom stworzenie własnej akcji (komendy głosowej). Akcję zaś może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten sposób wejść w interakcję głosową z daną marką. Asystent Google ma w przyszłości pomóc także firmom na wielu etapach podróży z konsumentem – od eksploracji i dokonywania wyboru, przez realizację procesu zakupowego, kończąc na obsłudze po dokonaniu zakupu.
Jako przykłady takich interakcji firm z Asystentem, Google podało np. operatora komórkowego PLAY – za pomocą komendy OK Google, zapytaj PLAY co nowego klient ma możliwość szybkiego sprawdzenia nowości w ofercie spółki.
W przyszłości polscy użytkownicy spodziewać mają się jeszcze większej liczby innowacji i rozwiązań w ramach projektu Asystenta Google. Obyśmy nie musieli czekać zbyt długo.
Źródło: Google