Snapchat już niedługo otworzy własną… platformę do gier

Piotr MalinowskiSkomentuj
Snapchat już niedługo otworzy własną… platformę do gier
Jeśli jesteście aktywnymi użytkownikami Snapchata, to pewnie zdajecie sobie sprawę z tego, że do aplikacji w minionym roku wprowadzono Snappables czyli zestaw mini-gier polegających na wykorzystaniu technologii rozszerzonej rzeczywiści. Najprawdopodobniej w przyszłym miesiącu zapowiedziany zostanie projekt mający na celu poszerzenia zasobów „gamingowych produkcji” na tytułowej platformie.

Nie mówimy tutaj o kolejnych mini-grach, lecz pełnoprawnych produktach mobilnych. Dowodem na to może być chociażby wykupienie przez Snapa australijskiego studia Prettygreat na początku tego roku czy posiadanie przez Tencent (właściciel Riot Games i League of Legends) 12 procent udziałów w spółce Snap Inc. Przy wykupowaniu akcji przedstawiciele chińskiego konglomeratu powiedzieli, że „zbadane zostaną możliwości współpracy dotyczącej publikowaniem gier mobilnych”.

W skrócie rzecz mówiąc – wszystko ma działać na zasadzie podobnej do gamingowej platformy obecnej na Facebooku, gdzie również znajdziemy obszerną bazę tytułów. Snapchat widzi w nowym pomyśle ogromny zysk od reklamodawców czy przychodów z mikropłatności. Trudno jednak określić jak nowy pomysł Snapa wpłynie na reputację aplikacji wśród użytkowników.

Wszystko zapewne zależy od tego w jaki sposób dokładnie działać będzie tworzona platforma oraz obecnych tam produkcji. Mimo że uruchomienie usługi gamingowej przez Snapchata jest niemal pewne, to dystans należy zachować do 4 kwietnia, bo właśnie wtedy – podczas szczytu spółki – ogłoszona ma być tytułowa platforma.

Źródło: The Verge

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.