Instagram idzie śladem Facebooka i zamierza zamazywać niepokojące treści

Piotr MalinowskiSkomentuj
Instagram idzie śladem Facebooka i zamierza zamazywać niepokojące treści
W 2017 roku samobójstwo popełniła nastolatka Molly Russell. Powodem zamachu na własne życie miały być zdjęcia na platformach społecznościowych przedstawiające samookaleczenia. Dla większości osób taka prozaiczna przyczyna może wydawać się niezrozumiała, lecz sytuacja ta pokazuje dobitnie, że żyjemy w świecie, gdzie nawet tak „niewinne” treści są w stanie wpłynąć na zdrowie psychiczne młodych osób.

Platformy społecznościowe doskonale zdają sobie z tego sprawę i próbują pomagać ludziom, którzy mają myśli samobójcze lub nawet próby targnięcia się na swoje życie. Facebook, jak i Instagram posiadają narzędzia pomagające w zapobieganiu samobójstwom i nieustannie rozszerzają ich zasięg działania. Pierwszy z portali posiada również algorytm wykrywający i zamazujący szkodliwe oraz niebezpieczne treści – podobna funkcja ma trafić także na Instagrama.

Szef platformy, Adam Mosseri, stwierdził w wywiadzie dla brytyjskiej gazety The Telegraph, że firma inwestuje cały czas w osoby i technologie, których zadaniem jest wyszukiwanie niechcianych treści i ograniczanie ich zasięgu. CEO chce, aby na Instagramie nie pojawiały się posty zachęcające ludzi do samookaleczania się czy nawet samobójstwa.

W celu walki z tego typu treściami wprowadzony zostanie system ich zamazywania działający na identycznej zasadzie co ten obecny na Facebooku. Użytkownik będzie mógł kliknąć w dany obraz i zdecydować czy chce ujrzeć jego pełną zawartość czy też nie.

Podjęcie takiej decyzji według wielu jest ograniczeniem wolności słowa (nie zapominajmy, że oprócz zamazywania, pracownicy portalu będą na bieżąco usuwać takie posty), lecz nie można dziwić się zarządowi platformy pójścia w tę stronę po wielu sytuacjach, gdzie to właśnie serwisy społecznościowe obwiniane są za samobójstwa nastolatków.

Źródło: Engadget

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.