Zasady działania funkcji są banalnie proste i działają dokładnie tak samo, jak na popularnych portalach społecznościowych. Przy pisaniu recenzji danego obiektu (np. restauracji czy sklepu) będzie można użyć maksymalnie pięciu hasztagów w celu opisania chociażby atmosfery, jaka panowała w konkretnym miejscu.
Ograniczenie jest tylko takie, że popularny znak „#” umieścić można tylko na końcu wystawianej przez nas opinii – wszystko po to, aby całość się ze sobą nie zlewała i była przyjemna w odbiorze. Nowość jest o tyle przydatna, że pozwala w jeszcze łatwiejszy sposób odnaleźć inne miejsca, które charakteryzują się np. ułatwieniem dla osób niepełnosprawnych.
Zastosowań hasztagów w Google Maps jest mnóstwo i z pewnością funkcja ta będzie wykorzystywana. Wegetarianie wyszukają restauracja oferujące interesujące ich menu, a osoby lubujące się w robieniu selfie nie będą musiały krążyć w poszukiwaniu dobrego miejsca na wykonanie zdjęcia , tylko klikną w ha sztag #goodforselfies.
Google w ostatnim czasie zdecydował się na większe zaangażowanie w rozwój swoich map, co z pewnością należy zaliczyć do ogromnych plusów. Opisywana funkcjonalność jest jednak na razie dostępna tylko na urządzenia z systemem Android, a twórcy nie zamieścili informacji kiedy trafi ona na inne platformy.
Źródło: TechCrunch